Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Autovadītājs piemāna Tesla autopilotu ar ķēdē iekārtu izolācijas lentes rulli (6)

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Lai gan autoražotājiem ļoti patīk lietot jēdzienus "autonomās braukšanas sistēma" un "autopilots", neviens auto vēl neprot pilnīgi patstāvīgi un droši aizbraukt no punkta A līdz punktam B, ja vien tie neatrodas nogrieznī uz perfekti gludas šosejas. 

Dižošanās ar autonomās braukšanas funkcionalitāti var novest pie traģiskiem negadījumiem. Cilvēki, kuri neizprot tehnoloģijas un neiedziļinās jautājumos, var pārprast viņiem pasniegto informāciju, paļauties, ka auto tiešām prot braukt pats, un tad notiek avārijas, kā pirms pāris nedēļām, kad Tesla Model S ietriecās kokā un bojā gāja divi cilvēki. Toreiz vadītājs nolēma ieslēgt autopilotu un ļaut mašīnai braukt pašai, bet viņa un  pasažiera mūžam līdz ar to pienāca priekšlaicīgas beigas.

Lai ilustrētu, cik vienkārši var piemānīt modernākās autonomās braukšanas sistēmas, Amerikas bezpeļņas organizācija Consumer Reports slēgtā teritorijā nupat veikusi testu ar Tesla automobili, kam uzstādīts autopilots. Tesla šeit izmantota tādēļ, ka šīs kompānijas automašīnas tiek uzskatītas par progresīvākajām autonomās braukšanas jomā, lai gan TVNET autoparkā ir bijuši virkne citu ražotāju automobiļu - Volvo, Hyundai, Škoda u.c. -, kas ar adaptīvās kruīza kontroles un joslu sekošanas sistēmas palīdzību tīri labi prot braukt patstāvīgi.

Svarīgākais nosacījums, kas šādā gadījumā ir jāizpilda, - vadītājam ir jābūt pie stūres un jāapliecina, ka viņš ir gatavs vajadzības gadījumā reaģēt. Visvienkāršāk to izdarīt, turot roku jebkurā vietā uz stūres un kaut nedaudz novirzot tās smaguma centru. 

Consumer Reports savā testā tagad pierādījuši, ka nepieciešams papildu nodrošinājums pret pārgalvīgiem autobraucējiem, jo tik vienkāršu vadītāja klātbūtnes apstiprinājuma sistēmu var itin viegli piemānīt, stūrei uzliekot atsvaru. Organizācijas eksperti, piemēram, izmantoja ķēdē iekārtu izolācijas lentes rulli. Tas bija pietiekami smags, lai elektronika justu papildu slodzi, bet neietekmētu auto stūrēšanu. 

Consumer Reports savā video piebilst, ka Ford un General Motors patlaban ir soli priekšā Tesla Motors, jo bez stūres kontroles sāk testēt un braukšanas atbalsta sistēmas papildināt arī ar vadītāja acu izsekošanas sistēmu. Ar to tad attiecīgi ir vieglāk pārbaudīt, ka vadītāja sēdeklī tik tiešām ir cilvēks, nevis stūres pieturēšana uzticēta ķēdei ar izolācijas lenti.

Uz augšu