Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Latvijas balzama" apgrozījums pērn samazinājies par 12,4%

"Latvijas balzama" ražotnes Ekskursiju centrs.
"Latvijas balzama" ražotnes Ekskursiju centrs. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Alkoholisko dzērienu ražotājas "Latvijas balzams" neto apgrozījums 2020.gadā sasniedza 68,6 miljonus eiro, kas ir par 12,4% mazāk nekā 2019.gadā, liecina biržā iesniegtais uzņēmuma pārskats par pagājušo gadu.

Savukārt auditētā neto peļņa ir 9,3 miljoni eiro, kas pārdošanas apjomu samazinājuma dēļ ir par 7,2% mazāka nekā attiecīgajā periodā 2019.gadā.

"Latvijas balzama" EBITDA jeb peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa, finanšu ieņēmumiem un izmaksām, nolietojuma un amortizācijas 2020.gadā bija 9,977 miljoni eiro, kas ir par 0,668 miljoniem eiro jeb 6,3% mazāk nekā gadu iepriekš.

Kā norāda uzņēmuma vadība, apgrozījuma un peļņas kritumu galvenokārt ietekmējusi Covid-19 pandēmijas radītā situācija daudzās pasaules valstīs.

"Lai gan peļņas rādītāji ir kritušies, uzskatām šo par veiksmīgu rezultātu, spējot nodrošināt uzņēmumam 9,3 miljonu peļņu. Pandēmijas apstākļos šis ir lielisks sasniegums, par kuru pateicos ikvienam "Latvijas balzams" darbiniekam un sadarbības partneriem visā pasaulē," komentēja "Latvijas balzama" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Kā norādīts pārskatā, galvenie iemesli, kas palīdzējuši par spīti pandēmijas izaicinājumiem nodrošināt peļņu esošajā līmenī, bija apgrozījuma un rentabilitātes uzraudzība, aktīvs darbs fiksēto izmaksu samazināšanai un pozītīva ietekme no veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos procesos. Tāpat būtisku ietekmi uz peļņu radīja loģistikas pakalpojumu sniegšana citiem alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumiem pārsvarā saistībā ar tranzīta kravu apstrādi uz Krieviju un Ukrainu.

Līdzīgi kā apgrozījums, 2020.gadā arī ražošanas apjomi ir kritušies, salīdzinot ar 2019.gadu. Kritums apjomos ir bijis mazāks nekā apgrozījumā, jo daļa apjoma krituma tika kompensēta ar dezinfekcijas līdzekļu ražošanas uzsākšanu 2020.gada pirmajā ceturksnī. Lai arī lielākie eksporta tirgi ir saglabājušies nemainīgi, Top10 sarakstā ir parādījušies arī daži jaunpienācēji, kā piemēram, Spānija un Vācija.

Pagājušajā gadā "Latvijas balzams" turpināja veikt ieguldījumus tās ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai. Kopumā 2020.gadā Sabiedrība ieguldījusi pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu iegādē 1,95 miljonus eiro, liecina uzņēmuma pārskats.

Pērn "Latvijas balzams" nodrošinājis 550 darba vietu, kas gan ir mazāk nekā 2019.gadā, kad tika nodrošinātas vairāk nekā 600 darba vietas. Kā norāda uzņēmuma vadība, lai gan pandēmija jūtami skāra ražotāja darbību, "Latvijas balzams" prioritāte bija saglabāt pēc iespējas vairāk darba vietu. Pērn 99% uzņēmuma darbinieku bija nodarbināti uz pastāvīga darba līguma pamata.

Šogad "Latvijas balzams" iecerējis turpināt koncentrēties uz investīcijām savos pamata zīmolos starptautiskās atpazīstamības veidošanai, kā arī uz efektivitātes pilnveidošanas programmu. Tāpat liels uzsvars tiks likts uz "Latvijas balzams" galvenajiem eksporta zīmoliem - "Rīgas Melnais Balzams" un "Cosmopolitan Diva", kā arī premium džina zīmolu "Cross Keys Gin", veicot investīcijas starptautiskās atpazīstamības veidošanā, kā arī zīmolu vērtības un tirgus daļas palielināšanā.

Uzņēmums iecerējis arī turpināt kāpināt ražošanas efektivitāti, liekot uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem, lai nodrošinātu tās mērķi: piegādāt kvalitatīvu produkciju par konkurētspējīgu cenu.

Kā ziņots, "Latvijas balzama" apgrozījums 2019.gadā sasniedza 78,561 miljonus eiro, kas bija par 4,6% vairāk nekā 2018.gadā, savukārt kompānijas peļņa pērn sasniedza 10,046 miljonus eiro, kas bija par 7% vairāk nekā 2018.gadā.

"Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā. Kopš 2015.gada uzņēmums ir daļa no "Amber Beverage Group". "Amber Beverage Group" ir starptautisks alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncerns, kas strādā no galvenā biroja Luksemburgā, kā arī caur ražošanas un izplatīšanas uzņēmumiem Krievijā, Meksikā, Apvienotajā Karalistē, Austrālijā, Austrijā un Baltijā. "Amber Beverage Group" īpašnieks ir miljardieris Jurijs Šeflers.

Svarīgākais
Uz augšu