Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Kravas busiņš ar elektrību? Citroen parāda, ka tas strādā (1)

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektriskais Citroen e-Jumpy kopā ar PSA grupas radiniekiem saņēmis International Van of the Year jeb, vienkārši sakot, gada furgona godalgu. Vai balva piešķirta avansā un tikai par to, ka mašīna ir elektriska? Noskaidrosim!

Elektriskās automašīnas pie mums parasti sastopamas vai nu mazākas, pa kādam elektriskam Kangoo vai Nissan busiņam, vai arī lielo busu klasē - elektriskie Crafter. Bet šajā izmērā elektrisko furgonu piedāvājums bijis vai nu ļoti mazs, vai nekāds.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Bieži gadās, ka šādi automobiļi vismaz sākumā pieejami vienā komplektācijā un vienā izmērā. Komercauto tas īsti neder. Elektrisko Jumpy var dabūt gandrīz visās iespējamās versijās, tāpat kā parasto modeli. Trīs dažādas riteņu bāzes, otrā pusē bīdāmās durvis, utt. Nekādu ierobežojumu."

Kravnesība līdz 1,3 tonnām, kravas telpas kubatūra līdz 6,6 kubikmetriem un iespēja pārvadāt četrmetrīgus priekšmetus, izmantojot ModuWork lūkas starpsienā. Viss tāpat kā standarta Jumpy, un kabīne ir pat labāka!

Normunds Avotiņš: "Liels ieguvums no funkcionālā viedokļa ir jaunā pārnesumkārbas svira, tāpat kā jaunākajiem vieglajiem Citroen. Mērskalu panelis ir citāds, gaiši zilās krāsās. Pirmais, ko gribēju redzēt - cik var nobraukt ar pilnu bateriju? Pagriežot atslēgu - jā, te ir parastā atslēga, displejs man parādīja 306 km, kas nav slikti."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektrobusam ir arī savi mīnusi. Bateriju dēļ tas ir smags - gandrīz 2,2 tonnas. Izpildījumā ar garo bāzi pilnā masa pārsniedz 3 tonnas, kas nozīmē, ka lielajiem e-Jumpy, visticamāk, būtu jāpērk vinjete.

Taču palielināts svars nes arī negaidītus ieguvumus. Smagākam iekšdedzes motora auto neizbēgami pieaug arī patēriņš, vai ne?

Normunds Avotiņš: "Elektromobiļu pasaulē tā nav. Smagāks automobilis rada arī spēcīgāku bremžu spēka rekuperāciju. Braucot ar e-Jumpy pilsētā B režīmā, gandrīz nekrītas atlikušais nobraukums."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Baterijas ir divu veidu - 50 kWh kā pasažieru elektromobiļiem vai 75 kWh. Baterijas izvēle stipri ietekmē cenu. Ar standarta bateriju Citroen e-Jumpy maksā gandrīz 35 000 eiro, ar lielo - jau 41. Salīdzinājumam: Citroen Jumpy dīzelis maksā no 18 000 līdz 28 500 eiro. Prognozējamais uzlādes laiks no Latvijā pieejamiem ātrajiem lādētājiem ir aptuveni stunda - pusotra, no 11 kW Wallbox - vismaz piecas.

Secinājumi

100% elektriski furgoni kā e-Jumpy ir eksotika. Tā tas ir arī bagātajā Rietumeiropā. Pārlieku bieži tādus arī tur neredzēt. Galvenais iemesls ir augstāka cena un nepilnīgas uzlādes iespējas. Taču viss iet uz priekšu. Busiņš ar vienu uzlādi var nobraukt 300 km, tātad Rīgā ar to pietiktu. Pat ja uzņēmumam nav nodoma un trūkst līdzekļu pāriet uz elektrotransportu, sākums varētu būt vien automašīna, ar ko uzlabot kompānijas prestižu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Citroen e-Jumpy

+ vērā ņemama sniedzamība

+ moderna transmisijas vadība

+ plaša izmēru izvēle

- smaga stūre

- pilnā masa virs 3 t

- augsta cena

Dzinējs: e-motors

Jauda: 100 kW

Paātrinājums: 12,1

Patēriņš: 24,9 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija: 306 km /75 kWh

CO2: 0

Cena: 40 900 eiro

Uz augšu