Piektdien, 7. maijā, sākas IKEA sociālā iniciatīva pret vardarbību ģimenē. Iniciatīvas "Pamani vardarbību" mērķis ir pievērst uzmanību vardarbībai ģimenē kā visas sabiedrības problēmai un uzlabot informētību par dažādām vardarbības izpausmēm. Lai to panāktu, SIA TVNET GRUPA medijos vairāku mēnešu garumā tiks īstenota izglītojoša kampaņa.
Pamani vardarbību! ⟩ IKEA sāk sociālo iniciatīvu pret vardarbību ģimenē
Sadarbībā ar speciālistiem ir izveidots īpašs tests – kā aicinājums būt modriem, paraudzīties uz sevi un saviem apkārtējiem un neatstāt neievērotas vardarbības pazīmes.
"Mēs IKEA esam pārliecināti, ka visi cilvēki ir vienlīdzīgi un ka visi ir pelnījuši cieņpilnu attieksmi jebkuros apstākļos un dzīves situācijās, arī mājās.
Covid-19 pandēmijas laikā vardarbība ģimenē kļuvusi vēl aktuālāka – statistika liecina, ka Latvijā vardarbības gadījumu skaits ģimenē ir audzis.
Mēs vēlamies iestāties pret vardarbību un dot savu ieguldījumu problēmas aktualizēšanā. Ar informatīvo kampaņu gribam uzlabot cilvēku spēju atpazīt dažādas vardarbības izpausmes, tāpēc aicinām Latvijas sabiedrību pievērst uzmanību brīdinājuma signāliem apkārtējo dzīvē," pauž Pēteris Grīnbergs, IKEA Latvija vadītājs.
Statistikas dati liecina, ka katra trešā sieviete Baltijas valstīs vismaz reizi mūžā ir piedzīvojusi vardarbību no sava partnera. Covid-19 pandēmijas dēļ ieviesto ierobežojumu laikā situācija ir pasliktinājusies.
Tests vardarbības pazīmju pamanīšanai
"Vardarbībai var būt dažādas sejas. Ne vienmēr to ir iespējams uzreiz ieraudzīt un atpazīt. Arī sabiedrībā nereti temati par un ap vardarbību ir stigmatizēti, tāpēc cilvēkiem ir grūti vērsties pēc palīdzības.
Ar rakstiem par vardarbību ģimenē TVNET GRUPA vēlas informēt sabiedrību par iespējām atpazīt vardarbību un tās dažādās izpausmes un palīdzēt cietušajiem tikt pie tik nepieciešamās palīdzības," pauž "Apollo.lv" galvenā redaktore Kristīne Kravale.
"Mūsu mērķis ir rosināt Latvijas iedzīvotājus apzināties, ka vardarbība ne vienmēr ir tikai fiziska.
Emocionālā, ekonomiskā un seksuālā vardarbība bieži ir grūtāk pamanāma, taču tā pastāv. Ceram sadarbībā ar speciālistiem izglītot sabiedrību, piemēram, informējot, kādu izturēšanos vai izteikumus var traktēt kā vardarbīgus, un ko var iesākt, ja piedzīvoti pāridarījumi vai novērota vardarbība tuvāko lokā. Atgādināsim par organizācijām, kur var vērsties pēc palīdzības, lai cilvēki zinātu, kur meklēt," papildina Pēteris Grīnbergs.
Aicināsim visus izpildīt testu, kas atvieglo dažādu vardarbības veidu identificēšanu, mudināsim būt vērīgiem un nepalaist garām vardarbības pazīmes sev līdzās.
Atbalsts krīzes centram
Papildus informatīvajai kampaņai, IKEA apņemšanās ir uzlabot sadzīves apstākļus krīzes situācijā nonākušajiem. Uzņēmuma sociālās iniciatīvas ietvaros tiek iekārtotas dzīvojamās telpas krīzes centrā "Mīlgrāvis".
"Es uzskatu, ka cilvēkam ir jājūtas droši un mājīgi arī pagaidu mājvietā, piemēram, krīzes centrā. Ceram palīdzēt krīzes situācijā nonākušām ģimenēm un bērniem, viņus motivējot un sagādājot pozitīvas emocijas. Dzīvojamo telpu iekārtošana jau ir sākusies, un plānojam pārveidot arī virtuvi un rotaļu telpu," saka IKEA Latvija vadītājs.
Iniciatīvas simbols - acs
IKEA sociālajai iniciatīvai ir īpaša vizuālā identitāte un simbols. Acs simbolizē aicinājumu nepievērt acis un pamanīt iespējamās vardarbības pazīmes savā tuvākajā apkārtnē. Iniciatīvas krāsa ir oranžā – atsauce uz ANO iniciatīvu apturēt vardarbību pret sievietēm.
Iniciatīva pret vardarbību ģimenē ir daļa no IKEA korporatīvās sociālās atbildības programmas, ko Baltijas valstīs plānots īstenot trīs gadu garumā. Programmas mērķis ir izglītot sabiedrību un arī IKEA darbiniekus. Šai pašā programmā paredzēta arī ģimenes krīzes centru labiekārtošana.