Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" trases inženiertīklu izbūves darbiem, maijā paredzamas auto satiksmes un gājēju plūsmas organizācijas izmaiņas un ierobežojumi Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtnē, informēja būvdarbu veicēja - uzņēmumu apvienības "BeReRIX" - pārstāvji.
Drīzumā gaidāmas auto un gājēju plūsmas organizācijas izmaiņas Centrālās stacijas apkārtnē
Uzņēmumā skaidroja, ka ierobežojumi plānoti dažādos mēneša posmos, ar atšķirīgu intensitāti, un neviena no ielām gājējiem, autobraucējiem vai sabiedriskajam transportam pilnībā netiks slēgta.
Saistībā ar Rīgas Centrālā mezgla izbūvi maijā ir plānoti satiksmes ierobežojumi, kas paredz īslaicīgu vienas braukšanas joslas slēgšanu Gogoļa, Dzirnavu un Lāčplēša ielās.
Līdz maija beigām ierobežojumi gājējiem un autobraucējiem būs Dzirnavu ielas krustojumā ar Abrenes ielu. Darbi notiek pirms dzelzceļa pārvada labajā ielas pusē. Gājēju kustība ir novirzīta pa ielas braucamo daļu, sašaurinot brauktuvi abos virzienos. Ir mainīts arī luksofora darbības algoritms. Darbi šajā krustojumā ir sarežģīti un līdz maija beigām plānoti satiksmes ierobežojumi ar piecām dažādām satiksmes organizācijas shēmām, bet neslēdzot transporta un gājēju kustību.
Tāpat visu maiju Gogoļa ielā būs ierobežojumi gājējiem, autobraucējiem un sabiedriskajam transportam. Gogoļa ielas virzienā uz centru pirms dzelzceļa tilta maija pirmajā pusē ir izveidota viena braukšanas josla. No 15.maija līdz maija beigām šeit tiks pilnībā slēgts 50 metru posms- brauktuve centra virzienā, pārvirzot satiksmi uz pretējo brauktuvi. Tā rezultātā izveidosies viena josla katrā braukšanas virzienā.
Lāčplēša ielā, savukārt, maija otrajā pusē plānoti atkārtoti satiksmes un gājēju plūsmas ierobežojumi posmā starp dzelzceļa pārvadu un Kalupes ielu. Satiksme tiks organizēt pa vienu joslu katrā braukšanas virzienā, bet līdz maija beigām turpināsies jau esošie būtiskie gājēju kustības ierobežojumi Gogoļa 3 ēkas apkārtnē.
"BeReRIX" aicināja autobraucējus un gājējus būt saprotošiem, paredzēt nedaudz ilgāku laiku ceļā, kā arī savlaicīgi iepazīties un sekot izmaiņām satiksmes organizācijā vietnē "info.railbaltica.org/lv/satiksmes-ierobezojumi".
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.