Tāpat cilvēki arvien skrupulozāk plāno laika apjomu, ko veltīt, lai iepirktos. Visbiežāk cilvēki cenšas iekļauties 11-20 minūtēs (51% igauņu, 48% latviešu un 36% lietuviešu), kam seko iepirkšanās, kurai tiek veltītas 21-30 minūtes – tik daudz laika nepieciešams 40% lietuviešu, 31% latviešu un 28% igauņu.
Kā populārāko iemeslu, lai izmantotu pašapkalpošanās iespējas, iedzīvotāji min, ka nepatīk stāvēt garās rindās (tā uzskata 81% igauņu, 78% latviešu un 72% lietuviešu).
Interesanti, ka krietni atšķiras uzskati par to, ka pašapkalpojoties var iepirkties ātrāk – Igaunijā tā domā 68% iedzīvotāju, savukārt Latvijā tam piekrīt tikai 48%.
Vaicājot respondentiem par to vai pašapkalpošanās kases izmantošana ir saprotama un ērti lietojama, 48% latviešu uzskata, ka spēj vienkārši atrast visu nepieciešamo sistēmā, nedaudz vairāk šādi uzskata igauņi (59%), savukārt vismazāk pārliecināti jūtas lietuvieši – sistēmu viegli pārvalda vien 22%.
Iedzīvotāji ir apmierināti ar šī brīža veikalu formātu
Jautājot respondentiem par to, kāds ir viņu ideālais veikals, liela daļa Baltijas iedzīvotāju uzskata, ka jau pašreizējais veikalu formāts, kas apvieno tradicionālu iepirkšanos ar pašapkalpošanos, ir viņiem ļoti piemērots un uzskata par ideālu – tā domā 64% igauņu, 44% latviešu un 42% lietuviešu. Savukārt, ja varētu ko uzlabot, tad vēlētos tādu risinājumu, kur vairs nebūtu nepieciešams novietot preces pie kases – tā uzskata 46% lietuviešu, 44% latviešu un 30% igauņu.
Bieži vien vairāk laika aizņem digitālā kataloga šķirstīšana un sveramo produktu atrašana sistēmā. Ņemot vērā tehnoloģiju attīstību un arvien jaunu risinājumu ieviešanu, respondentiem tika vaicāts – vai būtu interese tādam risinājumam, kas automātiski atpazīst un nosver produktus. Visatvērtākie ir Latvijas iedzīvotāji – 79% uzskata, ka šāda iespēja būtu ļoti ērta, un tam piekrīt 65% igauņu un 60% lietuviešu.