Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Kāpēc Toyota Yaris nekļuva par Latvijas Gada auto, bet iekaroja Eiropu? (5)

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kā labi zināms, par Eiropas Gada auto šogad kļuva Toyota Yaris. Tas kādam varbūt bija neliels pārsteigums. Šī automašina iekļuva arī Latvijas Gada auto konkursa finālā, taču beigu balsojumā Yarim tik labi neklājās. Kā tā? Ar ko tad mēs atšķiramies no lielās Eiropas? Pajautāsim to tam, kas zina vislabāk - Latvijas Gada auto konkursa organizatoram Mārim Ozoliņam.

Māris Ozoliņš, Latvijas Gada auto konkursa organizators: "Ja jau viss būtu tā kā Eiropā, tad jau mēs nesauktos Latvijas gada auto bet Eiropas gada auto."

Toyota Yaris viegli iekļuva arī Latvijas Gada auto finālā, taču, atšķirībā no triumfa kontinenta konkursā, pie mums beigās palika vien ceturtajā vietā.

Māris Ozoliņš: "Es domāju, ka iemesls ir viens, un tas ir šī auto segments. Mūsu kopējā tirgū mazo auto segmenta daļa ir aptuveni 8%. Latvijā izsenis 30% un vairāk ir apvidus auto klase. Bet tas neliecina, ka auto ir slikts. Īstenībā tas ir ļoti labs, un par to es pārliecinājos novembrī."

Un īstenībā Yaris svarīgākie dotumi jau arī tika novērtēti pēc nopelniem.

Spriganā Toyota saņēma divas svarīgas godalgas mūsu papildnominācijās - Latvijas mazais auto un Gada eko auto.

Māris Ozoliņš: "Un ar eko auto ir ļoti interesanti. Visi liek vienlīdzības zīmi starp elektro un eko. Es ieteiktu nopienti padomāt. Jau tagad nopietni runā par to, ka - ja visi pārietu uz elektroauto, tad to resursu lielākoties ražotu no oglēm un naftas. Bet, ja mēs skatāmies uz Yaris, tas ir hibrīds. Ja tu dzīvo pilsētā, jautājums, cik no tās distances nobrauc ar to, kas akumulatorā, un cik piešprici iedod benzīns."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toyota apgalvo, ka blīvā pilsētas satiksmē tās jaunākie hibrīdauto līdz pat 80 - 90% laika pārvietojas tikai ar elektromotoru.

Toyota Yaris hibrīdiekārta, kas balstīta uz 1,5 litru benzīna dzinēju, attīsta 116 zirgspēkus, patērē 3,8 l uz 100 km un elektrorežīmā spēj braukt līdz 130 km/h.

Lai Yaris izskatītos kā konfekte, tam jābūt šādam un jāmaksā 20 000 eiro un vairāk. Izvēloties ne - hibrīdu, bet gan parastu benzīna motoru, mēs nokāpjam līdz cenu diapazonam no 14 līdz 17 tūkstošiem eiro.

Māris Ozoliņš: "Es teiktu, ka iekšējais dizains man patīk labāk nekā RAV4. Toyotām ir viena slimība, un tā ir kameras un navigācijas izšķirtspēja."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Arguments, ka maziem ekoauto kameras izšķirtspēja nav būtiska, vairs neiztur kritiku. Pie šī tojotai vēl jāpiestrādā.

Māris Ozoliņš: "Otrā lieta ir tā, ka auto ir ekonomisks. 3 litri gan izklausās neticami, bet tagad es redzu 5,3 ar dinamisko braukšanu. Reāli 4 litros var iebraukt."

Bet kā tad paliek ar to Eiropas Gada auto titulu? Vai internacionālā žūrija martā nobalsoja gana objektīvi?

Māris Ozoliņš: "Es skatījos Eiropas Gada auto tiešraidē. Un es teikšu, ka Latvijas Gada auto žūrija ir ļoti objektīva.

Jo tas, ka spāņi nobalsoja par Cupra, angļi ielika pirmajā vietā Land Rover Defender, norāda uz savu autoražotāju interešu lobēšanu, bet kopējā līkne tomēr izvilka uz saprātu, un Toyota Yaris ir pelnījis titulu Gada auto."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Uz augšu