Pasākumā, kas kopumā pulcēja vairāk nekā 4000 skatītāju, 23 jomas eksperti no Dānijas, Zviedrijas, Norvēģijas un Latvijas dalījās pieredzē par vēja enerģijas ieguvumiem un izaicinājumiem, attīstot lieljaudas vēja parkus. Tāpat viedokļa līderi iepazīstināja ar iespējām veiksmīgai sabiedrības iesaistei vēja parku attīstībā, kā arī diskutēja, kādi ir šķēršļi vēja enerģijas aktīvākai apgūšanai un kā tos vislabāk pārvarēt.
Ar atklāšanas uzrunu konferencē uzstājās valsts prezidents Egils Levits, kurš norādīja, ka Latvijai ir milzīgs potenciāls atjaunojamās enerģijas izmantošanā, taču galvenokārt zināšanu trūkuma dēļ pašreiz progress šajā jomā ir visai lēns. Latvijas Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2021. - 2030. gadam paredz, ka Latvijai 2030. gadā vajadzētu kopumā uzstādīt 800 megavatus vēja enerģijas jaudas, taču patlaban līdz mērķa sasniegšanai tāls ceļš ejams, jo Latvijā uzstādītā jauda - nepilni 80 MW – saglabājusies nemainīga pēdējos desmit gadus. E. Levits uzsver, ka, lai arī priekšā ir vēl daudz darba, palīdzēt var citu valstu, piemēram, Dānijas pieeja veiksmīgā atjaunojamās enerģijas izmantošanā.
Paneļdiskusijās tika apzināti vēja enerģijas ieguvumi un potenciāls Latvijā, meklētas iespējas, kā veicināt sabiedrības iesaisti šajā jomā, kā arī apspriestas vēja enerģijas nākotnes perspektīvas Baltijas jūras reģionā. Runājot par to, kādi ir vēja enerģijas galvenie ieguvumi, eksperti vienisprātis atzina, ka tā, salīdzinot ar citiem enerģijas resursiem, ir tīrāka, ilgtspējīgāka, drošāka un lētāka. Neskatoties uz to, joprojām ir vairāki šķēršļi, kas attur aktīvāk radīt vēja parkus un ar lielāku atdevi ražot elektrību. Pēc Vēja enerģijas asociācijas vadītāja Andra Vanaga teiktā, viens no tādiem ir normatīvā regulējuma sakārtošana vēja parku attīstībai sauszemē, kā arī nepieciešamība izstrādāt atkrastes vēja enerģijas normatīvo aktu bāzi. Ørsted vecākā padomniece regulatīvajos jautājumos Marianne Beck Hassl uzskata, ka šim regulējumam jābūt skaidram, uzticamam un caurspīdīgam, kas būtībā ir nākamais solis, kas Latvijai jāveic plašākai vēja enerģijas izmantošanai gan krasta, gan atkrastes zonā.