Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Karstākie motociklu jaunumi aci pret aci (2)

Arnis Blodons
Arnis Blodons Foto: TVNET kolāža

Līdztekus velosipēdiem un sporta inventāram arī motocikli ir tie, ko Covid laikā pērk nevis mazāk, bet vairāk. Tāpēc ir labi, ka šogad atkal var notikt Latvijas Gada motocikla konkurss, ko pērn nācās izlaist. Savā ziņā šī pauze pat ir bijusi veselīga, jo motociklu tirgotāji paspējuši tikt pie pavisam jauniem modeļiem.

Arnis Blodons, "Latvijas Gada motocikla" izveidotājs:

"Ir tas, ko es saucu par Latvijas standartu, - motocikli, kas piemēroti, lai brauktu ne pa labiem ceļiem. Mūsu valsts ceļi ir tādi, kādi tie ir, un šajā segmentā katram ir, ko parādīt."

Braukšanas apstākļi izskaidro arī tā saukto piedzīvojumu motociklu augošo popularitāti - tie gluži vienkārši nebaidās no bedrēm. Tomēr aug arī pieprasījums pēc parastiem ielas motocikliem.

Arnis Blodons: "Faktiski ir tā - tie cilvēki, kas dzīvo pilsētās, viņiem vajag transportlīdzekli.

Šobrīd ļoti populāri ir no 500 līdz 800 ccm, kas izskatās tā, kā bērni zīmē, - rāmis, riteņi, bāka, stūre."

Šai koncepcijai ir milzīgs pluss - pieejama cena.

Arnis Blodons: "Automobiļi ir aizgājuši tajā virzienā, ka es par 10 algām nopirkt nevaru. Ar motocikliem ir tā - ja tu strādā un darbs maksā normālu algu, tad par desmit algām tu vari nopirkt normālu motociklu!"

Testa braucienam pieteiktā tehnika biju raibu raibā - no konkursa vēsturē pirmā elektromotocikla līdz retrostila kruīzeriem un čoperiem.

Lai jauda un hroms nesagrozītu prātu, izstrādāti īpaši vērtēšanas kritēriji.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Oskars Irbītis, "Latvijas Gada motocikla" tehniskais direktors: "Kopumā esam izveidojuši vērtēšanas sistēmu tā, lai katram motociklam būtu iespēja sevi parādīt. Ir speciāla veidlapa, kur no -5 līdz +5 katrs žūrijas dalībnieks var iedot savu vērtējumu par dinamiku, par drošību. Tīri tehnisks darbs izvērtēt, kā katrs motocikls darbojas."

Tas izlīdzina iespējas starp 125 kubikcentimetru motociklu un 2,5 litru "raķeti".

Oskars Irbītis: "Arī paskatoties uz žūrijas sastāvu, tas ir nolasīts, sākot ar sportistiem un beidzot ar amatieriem. Tātad ikviens atradīs sev piemērotāko ekspertu, uz kura viedokļa balstīties. Jāsaka uzreiz, ka

vērtē ne pēc cenas un jaudas. Žūrijas uzdevums ir izvērtēt, kurš motocikls Latvijas apstākļos būs tas piemērotākais."

Pirms diviem gadiem Gada motocikla tituls tika piešķirts Ducatu Diavel. Ņemot vērā visu iepriekš teikto, šo monstru grūti nosaukt par izcili piemērotu Latvijas apstākļiem....

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Oskars Irbītis: "Tas noteikti nebūs garlaicīgs motocikls, tas būs interesants. Arī līdzšinējie konkursa uzvarētāji ir bijuši interesanti, un atšķirībā no automobiļa, kur mēs vairāk vērtējam praktisko daļu,

viens no galvenajiem kritērijiem ir, cik daudz prieka sniedz konkrētais braucamrīks."

Nu tad pajautāsim, kas sagādā prieku žūrijas biedriem!

Uģis Spēlmanis: "Man bija divi, ko es gribu redzēt, - "indiānis" un BMW."

Jānis Vanks: "Visdrīzākais, tas būtu Ducati. Neesmu pārliecināts, ka varētu sadzīvot katru dienu. Tas mocis neļauj atslābināties nevienu mirkli. Tas, kā viņš stūrējas, bremzējas un vadās, ir kolosāli."

"Latvijas Gada motocikla" fināls, ja situācija ļaus, ieplānots jau 27. jūnijā, un atcerieties, ka ikviens drīkst piedalīties Tautas balsojumā.

Nepalaid garām!
Uz augšu