Kamēr aviācijas krīze ir tālu no beigām, daudzi lidsabiedrību piloti ir atraduši pieprasījumu pēc savām prasmēm citās transporta kompānijās. Tā, piemēram, dzelzceļa kompānijas Vācijā, Austrijā un Šveicē izmisīgi meklē profesionālus transporlīdzekļu vadītājus. Līdzīgi ir ar sabiedriskā transporta nozari Honkongā un čarterbusu operatoriem Austrālijā.
Tādējādi arvien vairāk pilotu maina savus darbus un turpina pārvadāt cilvēkus. Tikai – ne vairs pa gaisu.
Vēl pirms pandēmijas sākuma Vācijas dzelzceļa operators “Deutsche Bahn” saskārās ar grūtībām sastādīt vilcienu sarakstus, jo trūka strādājošo. Šveices operators SBB pat sāka darbā pieņemšanas kampaņas citās valstīs, taču – bez panākumiem. Tagad, kad bez darba ir tūkstošiem pilotu, šīs kompānijas var gūt labumu sev.
Piloti visbiežāk ir labi trenēti, noturīgi un uzticami – tieši šādas profesionālās īpašības ir nepieciešamas arī vilcienu mašīnistiem. “Deutsche Bahn” atklāja Vācijas ziņu aģentūrai DPA, ka ir saņēmusi vairāk nekā 1500 bijušo pilotu un lidmašīnu apkalpes locekļu pieteikumus uz vakantajām vietām. Pašlaik darbā pieņemti 280 cilvēki – to vidū 55 bijušie piloti un 107 bijušie stjuarti.
Tā, piemēram, Deniss Zaidels 10 gadus strādāja Vācijas zemo cenu aviokompānijā LGW (iepriekš “Air Berlin”). Viņš sacīja, ka kļūt par pilotu bija viņa bērnības sapnis, kas strauji beidzās pēc LGW bankrota pandēmijas dēļ. Otrs viņa bērnības sapnis bija kļūt par vilciena mašīnistu, tāpēc darba maiņa viņam grūtības nesagādāja.