Ierobežotā skaitā izlaistas automašīnu sērijas ar kārtas numuriem kaut kur uz paneļa nav nekas neparasts. Bet, ja ko tamlīdzīgu izsper velosipēdu ražotājs, tas nogrand kā zibens spēriens. Šis varavīkšņainais kalnu velosipēds ir Cube Stereo Hybrid 140 HPC Limited Edition. Tas maksā 11 tūkstošus eiro, tātad tikpat, cik jauns Honda Rebel motocikls. Tas ir īpašs jubilejas modelis.
Kalnu velosipēds budžeta klases auto cenā (2)
Šādu velosipēdu ir tikai 199, un divi no tiem nonākuši Latvijā Fans Prosport veikalā. Velosipēds aprīkots ar pēdējās paaudzes Bosch Performance CX elektromotoru, kas minoties spēj attīstīt līdz 85 Nm griezi jeb 320% no paša braucēja spēka. Un tas vēl nav viss.
Kā norāda Juris Mikulens, FANS Prosport velosipēdu divīzijas vadītājs, velosipēds tapis, atzīmējot desmito gadskārtu, kopš Bosch iesaistījies e-velosipēdu ražošanā, un ir visnotaļ īpašs arī no tehniskā izpildījuma viedokļa.
Juris Mikulens: "Tas aprīkots ar elektriskās pārslēgšanās sistēmu, elektrisko sēdekļa stuti. Šis ir variants, ka nav ne vadu, ne trošu. Viss notiek pa wi-fi."
Vaļā muti blenžot uz šo izstrādājumu, neviļus jāatminas, cik primitīvi bija pirmie velosipēdi. Elektromotori bija ratos, iekams pārcēlās uz zemāko vietu rāmī. Bosch pirmie iedomājās apvienot elektromotoru ar pedāļu bloku. Jubilejas modelim uzstādīts jau ceturtās paaudzes motors.
Juris Mikulens: "Braukšanā tas patīkamākais process ir tas, ka tas motors nemaz nav jūtams. Tu ieslēdz nepieciešamo režīmu pret reljefu, un motora ieslēgšanās un izslēgšanās ir vispār nemanāma."
Protams, ar vienu piebildi - kamēr baterija nav izlādējusies. Jaunākajos e-baikos sniedzamību plāno velodators, un tam ir ekrāns uz stūres. Lai gan elektrovelosipēdi ir dārgs prieks, tie ar katru gadu kļūst pieprasītāki, jo sniedz mobilitāti un braukšanas prieku bez saistībām, ko uzliktu, piemēram, motocikls.
Lai lietotu jaunākās tehnoloģijas, nav jātēmē tieši uz jubilejas modeli.