Partijas un to apvienības limitētajiem aģitācijas izdevumiem no 6.februāra līdz 3.jūnijam kopumā iztērējušas 1,1 miljonu eiro, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopotā politisko spēku un reklāmdevēju sniegtā informācija par deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem.
Partiju tēriņi aģitācijas izdevumiem pārsnieguši miljonu eiro
KNAB atgādināja, ka katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst tērēt politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Turklāt priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos jāiekļauj gan partijas kopējie, gan katra deputāta kandidāta individuālie izdevumi.
Partijas noslēgušas līgumus par 1 103 962,16 eiro, liecina KNAB apkopotā informācija.
Vienlaikus KNAB vērsa uzmanību, ka visiem 42 politiskajiem spēkiem, kas bija iesnieguši deputātu kandidātu sarakstus pašvaldību vēlēšanām, līdz šī gada 5.jūlijam jāiesniedz KNAB vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarāciju.
Sestdien, pašvaldību vēlēšanu dienā, KNAB aktīvi sekoja līdzi, vai politiskās reklāmas nav iekļautas tirdzniecībā esošos preses izdevumos, kā arī par maksu izvietotas internetā un sociālajos tīklos.
Ar aktuālo informāciju par politisko partiju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem var iepazīties KNAB tīmekļa vietnē.