“Socios.com” dibinātājs un ģenerāldirektors Aleksandrs Dreifuss norādīja, ka 99,9% futbola kluba līdzjutēji nedzīvo vienā valstī vai pilsētā, kurā atrodas klubs, bet ar šādu digitālo iniciatīvu palīdzību ir iespējams no jebkuras vietas pasaulē ietekmēt kluba lēmumus.
Komentārā “Coin Telegraph” viņš norādīja, ka kriptovalūtu esamība ir orientēta uz līdzjutēju savstarpējās mijiedarbības monetizāciju. Tas platformām ļauj piesaistīt jaunus klientus - “simtiem miljonu futbola fanu, kas atbalsta kādu no lielajiem klubiem”.
Vai līdzjutēji var nopelnīt ar futbola kriptovalūtām?
Futbola klubi laiž apgrozībā savas digitālās monētas, jo tas ir lielisks iemesls lojālai fanu bāzei, kas vienmēr vēlas redzēt jaunus produktus. Tomēr arī šādi projekti var būt riskanti, jo kriptovalūtu tirgus ir ļoti volatils. Lai arī futbola digitālās monētas ir stabilākas nekā, piemēram, “Bitcoin”, tās tāpat ietekmē svārstības kriptovalūtu tirgos.
Tomēr “futbola kriptovalūtu” pieprasījums ir saistāms tikai ar konkrētā kluba līdzjutēju daudzumu, tāpēc to izaugsme un kļūšana par lielāka mēroga norēķinu vienību nav prognozējama.
Kā vēl izmantot blokķēžu tehnoloģiju futbolā?
Vēl populārs virziens, kā klubi izmanto digitālās blokķēžu platformas, ir dažādu kolekcijas priekšmetu apmaiņa un tirgošana (piemēram, ierobežotās elektroniskās kartītes ar mīļāko spēlētāju attēliem), kā arī izmantot dažādās spēlēs, piemēram, “fantāzijas futbolā” (kad līdzjutēji sacenšas ar virtuālām komandām).
Vēl futbola pasaulē ir vairāki gadījumi, kad darījumos iesaistītas kriptovalūtas. 2018. gadā Turcijas amatieru klubs “Harunustaspor” iegādājās 22 gadus veco spēlētāju Omaru Faruku Kiroglu par 2500 Turcijas lirām un 0,0524 bitkoiniem. 2018. gadā komanda no Gibraltāra paziņoja, ka daļu algas spēlētāji saņems kriptovalūtā.