Runājot par to, kuram jāuzņemas atbildība par pilsētvides apzaļumošanu, jāmin, ka koordinējošām vadlīnijām noteikti jānāk no pašvaldības puses, lai neveidojas situācijas, kad dažādu iniciatīvu rezultātā vienā skvērā tiek sastādīti savstarpēji nesaderīgi koki vai citi augi. Turklāt ikvienas stādīšanas rezultātam jābūt arī estētiski pārdomātam un jābūt plānam arī attiecībā uz to, kas rūpēsies un uzturēs zaļumus un apstādījumus. Šobrīd redzam, ka vairākās vietās būtu rūpīgāk jāpiestrādā pie esošo apstādījumu kopšanas.
Organizētas aktivitātes iedzīvotāju iesaistei
Zināmā mērā var uzskatīt, ka šobrīd zaļumu sistēma Rīgā nav pietiekami atjaunota, piemēram, ir mazāk koku ielu telpā. Spilgts piemērs ir Krišjāņa Barona iela, kur vēl pagājušā gadsimta otrajā pusē bija daudz vairāk koku – vecie stādījumi laika gaitā daudz kur ir iznīkuši, bet jauni vietā nav nākuši. Tajā pašā laikā galvaspilsētā arī ir ļoti zaļas teritorijas, piemēram, Pārdaugava. Iespējams, zināms risinājums varētu būt skvēri vai pagalmi, kurās zaļo zonu uzturēšanu var uzņemties paši iedzīvotāji - apkaimju biedrības un citas neformālās grupas, piemēram, urbāno dārzu kustība. Jo vairāk būs dažādu iniciatīvu un iespēju padarīt mūsu apkārtējo vidi zaļāku, jo lielāka būs gatavība iesaistīties, tomēr visām aktivitātēm jābūt organizētām, jo pilsētvidē ir dažādas pazemes komunikācijas, turklāt pilsētas vidē koki un krūmi ir jākopj regulāri un profesionāli, neļaujot tiek kļūt “mežonīgiem”.
Pilsēta kā dzīvs organisms
Iedzīvotājus viennozīmīgi var iesaistīt arī zaļo zonu uzturēšanā, turklāt ne tikai talku laikā. Lai pilsētas centrs un apkaimes kļūtu zaļākas, būtiska loma ir tieši uzturēšanas darbiem. Ar dažādiem instrumentiem sekmējot iedzīvotāju interesi, piemēram, ar impulsiem no nevalstiskajām organizācijām un uzņēmumiem, pilsētu iespējams padarīt daudz zaļāku, vienlaikus uzlabojot arī gaisa kvalitāti. Ikviena pilsēta ir dzīvs organisms, kurā vienkopus pulcējas dažādas intereses un vajadzības, taču pats galvenais – pilsētām jābūt apdzīvotām. Padarot pilsētas zaļākas, vienlaikus saglabājot arī transporta un citas ērtības, varam sekmēt arī iedzīvotāju atgriešanos pilsētu centros.