Uz Tallinas šosejas turpinās satiksmes drošības uzlabošana un tiek ieviestas ar to saistītās satiksmes organizācijas izmaiņas – uz šosejas tiek veidota sadalošā josla ar horizontālajiem apzīmējumiem un ribjoslām, kā arī stabiņiem pa vidu ceļam. Kopumā "apstrādāts" jau 13 kilometru garš posms, un daļa autovadītāju par pārmaiņām nav lielā sajūsmā.
Tallinas šosejā iestrādātas ribjoslas un stabiņi 13 kilometru garumā; autovadītāji nemierā (43)
Ceļa darbi notiek nedaudz vairāk nekā 13 kilometru garā posmā no viadukta ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram Carnikavas pusē.
Izņemot apdzīvotās vietas, maksimālais ātrums šajā posmā ir 70 kilometru stundā. Un tāds tas palikšot arī pēc veicamajiem darbiem, pirmdien vēstīja TV3 raidījums "Bez tabu".
Līdz šim ceļa kreisajā pusē bija baltā pārtrauktā līnija un šoferi divu joslu vietā sāka paši veidot četru joslu ceļu, radot bīstamas situācijas uz ceļa.
Tagad līnijas ir nodzēstas, to vietā ieklāta baltā nepārtrauktā līnija, ko pēc ceļu satiksmes noteikumiem šķērsot nedrīkst. Tiesa, uz šosejas joprojām novērojami autovadītāji, kuri ignorē jaunās zīmes un horizontālo krāsojumu.
Sašutumu par šādām pārmaiņām raidījumam pauduši vairāki autovadītāji, kuri norāda, ka jaunievedums veicina sastrēgumu veidošanās uz šosejas, turklāt šoferi bažījas, ka pa uzlaboto ceļu operatīvie dienesti vairs netiks garām auto plūsmai. Autovadītāji arī kritizē, ka projektētāji nav ņēmuši vērā apstākli, ka šī tomēr ir starptautiska šoseja un šajā posmā pa to regulāri pārvietojas arī militārais transports.
Arī satiksmes eksperts Pauls Timrots raidījumam pauda kritisku viedokli, norādot, ka jau pirms padsmit gadiem, kad bija plāns uz šīs šosejas veidot divas joslas katrā virzienā, bet ceļš tika uztaisīts šaurāks, bijis skaidrs, ka pīķa stundās mašīnu plūsma netiks cauri.
Tallinas šoseju viņš raksturoja kā "vienu lielu bēdu ieleju", un skaidroja, ka šāda profila ceļi ieviesti Zviedrijā pēc kara, lai automašīnas mazapdzīvotās vietās varētu apbraukt traktorus, "bet mēs no tā uztaisījām šoseju, pa kuru braukt uz citu valsti, uz Igauniju. Tas bija ļoti muļķīgs lēmums," uzskata Timrots.
Arī viņš pauda viedokli, ka gaidāmas problēmas, kad NATO mašīnas pa šo šoseju mēģinās vadāt tankus "nenormālā platumā" un citu kara tehniku. "Es domāju, ka tā armija visdrīzāk noslaucīs tos stabiņus," piebilda satiksmes eksperts.
VAS ”Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova savukārt uzsver, ka izmaiņas paredzētas tikai un vienīgi satiksmes drošības uzlabošanai. Savukārt
stabiņi tikšot izvietoti tā, lai operatīvie transportlīdzekļi nepieciešamības gadījumā varētu pabraukt garām automašīnu rindai,
protams, autovadītājiem nobraucot no ceļa labajā pusē.
Uzlabojumu mērķis ir, nepārbūvējot ceļu, sakārtot satiksmi, lai būtu iespējami mazāk konfliktpunktu un gadījumu, kad notiek ceļu satiksmes negadījumi, un "būtu iespējami mazāk vietas, kur autovadītājiem pieņemt nepareizus lēmumus" pie stūres, skaidroja LVC pārstāve.
Darbus šajā posmā pilnībā paredzēts pabeigt tuvāko sešu nedēļu laikā. "Valsts ceļi" sola līdzīgas izmaiņas ieviest arī uz citiem ceļiem Latvijā.
Darbus Tallinas šosejā veic SIA "Ceļu būves firma "Binders"" par kopējo līguma summu 699 111 eiro. Darbus plānots pabeigt vasaras vidū.