Jūnija beigās sāks "Rail Baltica" stacijas būvniecību lidostā "Rīga"

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Jūnija beigās tiks sākta "Rail Baltica" stacijas kā arī infrastruktūras būvniecības darbi lidostā "Rīga", informē projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Būvniecību veiks personu apvienība "B.S.L. Infra", kurā ir Austrijas uzņēmums "Swietelsky" un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries".

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris pauda, ka "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa īstenošana Latvijā notiek,

vispirms izbūvējot sarežģītākos objektus, lai tie nākotnē neaizkavētu pamattrases būvniecību.

Lidostā darbi plānoti posmos, lai netraucētu lidostas darbu un piekļuvi tai.

Kompānijā norādīja, ka "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras būvniecībai lidostā "Rīga" galvenie uzdevumi iedalīti būvniecības un tās kvalitātes uzraudzības komandām. Izveidotajā struktūrā ietilps administratīvā, tehniskā, būvniecības un būvju informācijas modelēšana nodaļa. Būvniecības komandas sastāvā būs 65 pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" speciālisti, aktīvākajā būvniecības laikā objektā vienlaikus tiks nodarbināti vairāk nekā 300 strādnieku. Būvniecības procesu vadīs "Swietelsky" pārstāvis Bernards Buhners.

"Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji norādīja, ka interesenti var sekot līdzi būvdarbu veikšanas plānam vietnē "www.edzl.lv", savukārt uzzināt par izmaiņām satiksmes un gājēju plūsmu organizācijas plānos varēs gan vietnē "edzl.lv", gan globālā projekta mājaslapā "info.railbaltica.org".

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.

Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu