3. Cik vien bieži iespējams, izvēlies maršrutus, kur ir pieejama velojosla. Tā būs drošāk ne tikai tev, bet arī autovadītājiem un gājējiem.
Ja izvēlētajā maršrutā tomēr nav veloinfrastruktūras, velosipēdistam jābrauc pa brauktuvi iespējami tuvāk tās labajai malai. Taču īpašos gadījumos - intensīvas satiksmes, apgrūtinātos vai bīstamos braukšanas apstākļos - velosipēdists var izmantot arī ietvi. Tikai jāatceras, ka uz tās vienmēr priekšroka ir gājējiem.
4. Skaņas signālu lieto tikai tad, kad jānovērš potenciāli bīstama situācija.
Ja velosipēdistam nākas braukt pa ietvi un pēkšņi ir jālieto skaņas signāls, tas var izbiedēt gājējus un viņi var strauji mainīt iešanas trajektoriju. Daudz draudzīgāks risinājums savstarpējai saskarsmei ar gājējiem, tos droši apbraucot, ir mutiska saziņa, atvainojoties vai pasakot paldies.
5. Izvēlies tādu braukšanas ātrumu, kas neapdraud ne pašu, ne citus!
Piedaloties satiksmē, pats svarīgākais ir drošība un veselība. Pilsētā steigties un strauji attīstīt ātrumu ne vienmēr būs efektīvi, jo luksoforu dēļ agrāk vai vēlāk būs jāapstājas. Savukārt uz brauktuves lielāka ātruma attīstīšana palīdzēs iekļauties plūsmā un samazinās nepieciešamību velobraucēju apdzīt. Bet, braucot pa ietvi, jāizvēlas tāds ātrums, kas ir ērts ne tikai pašam, bet arī netraucē gājējiem.
6. Koncentrējies un seko līdzi situācijai - tā strauji var mainīties!
Ir būtiski plānot ceļu un paredzēt tajā iespējamās bīstamās situācijas. Pēkšņi radušies šķēršļi un nokļūšana aklajā zonā ir vieni no biežākajiem konfliktsituāciju izraisītājiem. Velosipēdistiem jāievēro ne tikai droša distance, bet arī, apbraucot šķēršļus, jāievēro vismaz 1 metra intervāls, kā arī jābūt uzmanīgākiem vietās, kur autobraucējs velosipēdistu var nepamanīt. Īpaši uzmanīgam jābūt, šķērsojot krustojumus, pirms vārtrūmēm, braucot garām stāvošām automašīnām, esot līdzās smagajām mašīnām vai pie dzelzceļa pārbrauktuvēm.
7. Pārliecinies ne tikai par savu drošību, bet arī spēkrata tehnisko stāvokli!
Velosipēdam, gluži kā jebkuram transportlīdzeklim, ir jābūt tehniskā kārtībā. Pirms braukšanas ir jāpārbauda velosipēda riepas un bremzes.
Lai veicinātu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, CSDD īsteno sociālo kampaņu "Brauc ar galvu". Kampaņā tiek uzrunāti gan velosipēdisti, gan autovadītāji, aicinot satiksmes dalībniekus uz savstarpēju cieņu. "Brauc ar galvu" aktualizē gan rakstītos, gan nerakstītos ceļu satiksmes drošības aspektus, kā arī piedāvā ieteikumus, kā pēc iespējas ērtāk un drošāk izmantot pilsētvidi un ceļus ārpus tās. Informatīvie un izglītojošie kampaņas materiāli pieejami vietnē www.braucargalvu.lv.