Kā organizēs drošāku satiksmi līdz 2030.gadam?
Pērn Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) uzsāktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras tiks pabeigtas šovasar. Ņemot vērā to, ka šosejas posms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, tas jāuztver kā iela apdzīvotā teritorijā. Satiksmes organizācijas izmaiņas akcentēs šo, kā arī liegs veikt bīstamus manevrus – apdzīšanu un kreisos pagriezienus. Baltezerā lielākajai daļai mājsaimniecību tiks saglabāta iespēja iebraukt un izbraukt no saviem īpašumiem visos virzienos, jo braukšanas ātrums ir 50 km/h un satiksmes plūsma uz un no katra īpašuma nav liela. Savukārt ielu pieslēgumos šosejai jārēķinās ar to, ka tiks liegti kreisās nobraukšanas un uzbraukšanas manevri. Šāds risinājums padara drošu caurejošo plūsmu virzību un uzlabo kustības vienmērību.
Satiksmes organizācijas izmaiņas paredz:
- satiksmes telpu pārkārtošana - sadalošās joslas un ribjoslas izveidošana uz esošā ceļa, nemainot brauktuves parametrus;
- norobežojošo ceļa stabiņu izbūve brauktuves sadalošās joslas vidū tai skaitā iepretim pieslēgumiem, apdzīšanas un kreisā uzbraukšanas manevru izslēgšanai;
- kreiso uzbraukšanas manevru slēgšana no ielām un pieslēgumiem ārpus apdzīvotajām vietām;
- drošības uzlabošana uz gājēju pārejām Baltezerā, izveidojot drošības saliņas;
- kreisā uzbraukšanas manevra iekļaušanās joslas izveidošana Alderu ielas pieslēgumam Tallinas šosejai virzienā uz Rīgu; Baltezerā Baltezera ielas pieslēgumam virziena uz Ainažiem; Muižas ielas pieslēgumam virzienā uz Rīgu; autoceļa P1 pieslēgumam virzienā uz Ainažiem.