proti, Čaka ielas sabiedriskā transporta koridors veiksmīgi iekļautos pilsētas attīstības plānos, izveidojot pilnvērtīgu savienojumu starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju, turklāt nākotnē uz šo ielu varētu pārcelt arī citus sabiedriskā transporta maršrutus. Savukārt Krišjāņa Barona iela tiktu veidota kā velo maģistrāle ar nomierinātu satiksmi, kura būtu piemērota sabiedriskajam transportam, pastaigām, velo braukšanai, kafejnīcām un veikaliem.
Pašvaldības speciālisti gan atzīst, ka šim risinājumam arī ir trūkumi - tādā gadījumā uz Čaka ielas nebūtu velo infrastruktūras un pasliktinātos satiksmes drošība, turklāt ierobežojumu rezultātā radītais transporta plūsmas apjoms var negatīvi ietekmēt pārējo pilsētas teritoriju, jo šobrīd nav atbilstoši sakārtota infrastruktūra.
Jebkurā gadījumā abi no piedāvātajiem risinājumiem ir saistīti ar privātā transporta samazināšanu pilsētas centrā
un tie būs kā pirmais solis virzienā gaisa piesārņojuma samazināšanu pilsētas centrā, norāda pašvaldībā. Vienlaikus jāņem vērā, ka būtisku ietekmi uz satiksmi atstās tuvākajos gados plānotie satiksmes infrastruktūras pārbūves darbi - "Rail Baltica", tilti, Austrumu maģistrāle, Valmieras iela un Pērnavas iela u.c.
Būs nepieciešama politiska drosme
Gēla arhitektu biroja atzinumā gan norādīts, ka izvērtējums tapis samērā īsā laika posmā - trīs nedēļās -, tāpēc piedāvātie ieteikumi ir konceptuāli un pirms lēmumu pieņemšanas nepieciešama detalizētāka izpēte par to, kāds risinājums būtu piemērotākais.
Rekomendācijas veidotas, balstoties uz Rīgas mobilitātes vīzijas melnraksta versiju, saskaņā ar kuru galvenā prioritāte ir izmaiņas un pielāgojumi, kas saglabā vai uzlabo velosatiksmi, vienlaikus pēc iespējas samazinot sabiedriskā transporta satiksmes kavējumus. Kur iespējams, izskatītas iespējas, kā uzlabot automašīnu satiksmi, jo Čaka ielā ir arī nozīmīga privātā transporta plūsma.