Nesen uzstādītie stabiņi dažādās Rīgas ielās iedzīvotājos izraisījuši dažādas emocijas. Vieni tos vērtē atzinīgi, ik pa laikam salīdzinot ar citu Eiropas valstu pieredzi, piemēram, Helsinkiem un Amsterdamu. Citi gan norāda, ka, piemēram, “Aliexpress” šos pašus stabiņus varēja iegādāties lētāk. Saasinātas diskusijas sociālajos tīklos noris jau vairākas dienas, tāpēc TVNET vērsās pie Rīgas Domes pārstāvjiem, lai noskaidrotu stabiņu uzstādīšanas iemeslus un izmaksas, kā arī pie Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras vēstures un teorijas katedras vadītāja profesora Jāņa Krastiņa, lai labāk izprastu problēmas, kas saistītas ar tiem.

Krastiņš gan norāda, ka iedzīvotāju neizpratne nav saistāma tikai ar “kļūdām saskaņošanā”, bet gan nekorektu plānošanu. Viņš arī norāda, ka līdzīgi ir ar Aleksandra Čaka ielu, par kuru tagad domē jau atkal spriež, kā tajā uzlabot satiksmi. “Es neredzu, kā stabiņu vai dažu soliņu uzstādīšana padara pilsētu pieejamāku gājējiem, taču es redzu, kā tas ir negatīvi ietekmējis autotransporta kustību, faktiski radot sastrēgumus pat vietās, kur to iepriekš nebija,” piebilst Krastiņš. Viņaprāt, domes iespējamā iecere, ka cilvēki pēkšņi atteiksies no mašīnām un kā vienīgo pārvietošanās līdzekli izmantos riteni vai skūteri, vai vēl kaut ko, ir praktiski neiespējama. “Ko darīt, piemēram, pensionāriem, kuriem kājām pārvietoties ir grūti, bet ar divriteni braukt neiespējami?” piebilst Krastiņš.