Balstoties uz savu pieredzi Liene Krištobane vēsta: “Lokālais tirgus – tu kaut kur pacelies, ar tevi sarunājas kā līdzīgs ar līdzīgu. Ja runājam par starptautisko tirgu, tevi pamana tīklā”.
Arī uzņēmuma Tele2 Latvija mārketinga vadītājs Agris Rencis stāsta: “Man liekas, ka vienmēr ir labi zināt, kas notiek tirgū. Šādas lietas palīdz atgādināt, aprunāties par to, kā jūs sevi kā aģentūru vērtējat – vai jūs esat liela, maza vai vidēja aģentūra, kas ir tas jūsu fokuss? Un tas ir tas PR rīks aģentūrai, ar ko viņi var sevi parādīt, atgādināt u stiprināt no savas pozīcijas. Bet tas ka aģentūra ir ieguvusi kādu balvu, tas nekad nebūs tas iemesls kāpēc, kāds paraksta līgumu vai kādam ir kādas priekšrocības.”
Ja klients un aģentūra spēj saprasties un pusvārda, tad mums ir par ko runāt neatkarīgi no tā ir vai nav balvas.
“Tas, ko ir iemācījis šis gadījums ir sadarbība un spēja sadarboties, un Publicis ir burvīgs piemērs, kur tīkls reāli sadarbojās atšķirībā no daudziem citiem tīkliem, kas šeit ir pārstāvēti. Un mums kā neatkarīgai aģentūrai tas ir arī liels izaicinājums, jo jābūt reālistiskiem – aģentūras Latvijā ir mazas un kapacitātes ir mazas, lai paņemtu lielus, globālus projektus. Bet sadarbojoties ar īstajiem partneriem ir iespējams izdarīt.
Mums kā neatkarīgai aģentūrai ir grūtāk izdarīt to ar vairākiem projektiem. Kā mācība var būt, ir jābūt atvērtiem, nesēdēt uz siena kaudzes un nepaņemt visu, teiksim, starmešus uz sevi, bet dalīties panākumos, piesaistīt partnerus – strādāt, lai rezultāts dienas beigās šim klientam būtu labs,” stāsta Edgars Pētersons, aģentūras WKND stratēģis un plānotājs.
Galvenā sadarbības vērtība starp aģentūrām, klientiem un zīmoliem ir ķīmija – saskatot to ir iespējams īstenot radošus plānu, kas tiks novērtēti ne tikai iesaistīto pušu lokā, bet arī lokālā vai starptautiskā līmenī.
Pilnu diskusijas ierakstu iespējams noskatīties šeit!