Nemainīgi strauju pieaugumu uzrāda smagā komerctransporta segments, kur pieaugums ir jau devīto mēnesi pēc kārtas. Jūnijā tas ir 313%, bet pirmajā pusgadā 164% pret 2020. gada atbilstošo periodu.
Taču pārņem arvien lielākas bažas, vai šādus pieauguma tempus izdosies noturēt, jo virkne ražotāju sāk saskarties ar piegāžu problēmām, gluži tāpat kā vieglo auto ražotāji, kas var veicināt piegāžu kavēšanos.
Pateicoties reģionālajam pasažieru pārvadājumu iepirkumam, būtisku izrāvienu piedzīvo arī jauno autobusu tirgus. 99 vienību piegādes nodrošinājusi segmentam 1550% pieaugumu jūnijā un 429% pieaugumu pirmajā pusgadā.
Andris Kulbergs, Auto asociācijas prezidents: “Kopumā auto tirgotāji ir visai veiksmīgi pārvarējuši pandēmijas izraisīto krīzi, ko gan nevarētu teikt par ražotājiem, kuri joprojām cīnās ar pandēmijas sekām un piegāžu pārrāvumiem. Situācija nedaudz asociējas ar epizodi no filmas “Emīla nedarbi”, un, pārfrāzējot galvenā varoņa citātu, var teikt: “Tad, kad man ir ko tirgot, tad es tirgot nedrīkstu. Tad, kad es drīkstu tirgot, tad man tirgot nav ko. Kad tad lai es tirgoju?””