Aizvadītajā nedēļā plašu rezonansi ieguva ziņa, ka arī Rīgas pašvaldības policija iegūs nepieciešamos līdzekļus, lai varētu pārbaudīt motociklu radīto troksni un rīkoties, ja tas pārsniegs noteiktās robežas. Motoklubu asociācija tikmēr ir nemierā, sakot, ka ar šo soli visi motobraucēji burtiski tiek samesti vienā katlā, jo grēkotāji ar pārbūvētiem izpūtējiem ir vien neliela daļa no motociklistu kopienas.
Motoklubu asociācija: pārāk skaļos motociklistus tagad met vienā katlā ar pārējiem (21)
To, ka atsevišķi motocikli ir ļoti skaļi, var īpaši labi pārliecināties krustojumos, kad luksoforos iedegas zaļā gaisma, un vakara stundās, kad apkārtējie trokšņi pieklust. Tad, kā norāda TV3 raidījuma 900 sekundes aptaujātie rīdzinieki, troksni labi var dzirdēt pat caur aizvērtiem logiem.
Tikmēr Latvijas Motoklubu asociācijas sekretārs Arnis Blodons uzskata, ka pašvaldība izmanto jau sen nepatiesi iesakņoto slikto motobraucēju tēlu sava tēla spodrināšanai.
Samet visus vienā katlā
“Motociklisti ir vainīgi visās pasaules nelaimēs. Viņi vienmēr bijuši sliktie zēni,” saka Blodons. Viņš akcentē, ka ir nepareizi vērsties pret motobraucējiem. Kārtības ieviesējiem būtu jāapkaro troksnis, nevis motobraucēji.
“Es piekrītu – nav forši, ka skaļās “trubas” brauc pa pilsētu vakarā. Es piekrītu. Bet cik viņu ir? Visus samet vienā maisā. Saprotu, tas ir vecs gājiens, vajag atrast kādu… Piedodiet, ir izteiciens, ja ir nelaime, tad norādiet nacionālo pazīmi, norādiet virzienu, un tad vainīgie ir viņi, jo mēs jau esam foršie,” norāda Blodons.
Savukārt Rīgas domes vadītājs Mārtiņš Staķis, piebilstot, ka pats ir motobraucējs ar 20 gadu stāžu, norāda, ka pārkāpēji ir absolūtais mazākums un vēršanās ir pret trokšņainiem transportlīdzekļiem.
“Motocikls vai automašīna – neviens nedrīkst traucēt mieru. Šeit runa ir tiešām par dažiem atsevišķiem indivīdiem, kuriem ļoti patīk eksponēties un patīk to darīt vēlās nakts stundās, vienkārši neņemot vērā iedzīvotāju intereses. Runa nav tikai par motocikliem, bet arī par skaļām automašīnām,” pauž Staķis.
Kā mēra trokšņa līmeni
To, kāds ir pieļaujamais katra motocikla trokšņa līmenis, norāda ražotājs, un tas ir atrunāts Ministru kabineta noteikumos.
CSDD pārstāvis Aldis Adiņš stāsta, ka “kopumā vispārēji nedrīkst pārsniegt 95 decibelus, ja runa par motocikliem, automobiļiem ir nedaudz zemāk, un normāli uz motocikla ir plāksnīte, kur norādīts: pie konkrētu apgriezienu skaita ir jābūt tādam un tādam trokšņa līmenim.”
Oficiālas satiksmes trokšņu mērīšanas iekārtas šobrīd ir CSDD rīcībā. Valsts policija laiku pa laikam pieaicina CSDD speciālistus un veic mērījumus arī pilsētu ielās. Rīgas pašvaldība vēlas šādas mēriekārtas iepirkt arī Rīgas pašvaldības policijas lietošanai.