Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Vīrs, kurš uzbūvēja McLaren F1, Top Gear testu trasē izmēģina savu jauno T.50

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no Youtube video

Pasaulē diez vai būs atrodams tāds auto entuziasts, kuram nebūtu nojausmas, kāds automobilis slēpjas aiz apzīmējuma McLaren F1. 

McLaren F1 ir deviņdesmito gadu brīnums, aiz kura stāv inženieris Gordons Marejs. Šā vīra vārds daudziem neko neizsaka, taču fakts, ka minimāla auto svara, aerodinamikas un lielas jaudas fans uzkonstruēja modeli F1 ar trim sēdvietām, stūri priekšējā paneļa centrā, vidū iebūvētu 627 zirgspēku V12 dzinēju no BMW Motorsport V12 motoru, kas ar aptuveni 390 km/h maksimālo ātrumu bija pasaules rekordists starp brīvi nopērkamajiem ielas automobiļiem, ir ievērības cienīgs.

Kopš oriģinālā McLaren F1 iznākšanas 1992.gadā ir pagājušas gandrīz trīs desmitgades, un tagad Marejs ir sagatavojis jaunu superauto savā gaumē. Būtībā jaunais spēkrats ir F1 tiešais pēctecis, ko var redzēt arī izmērā, dizainā un konstrukcijas uzbūvē.

McLaren F1 izstrādātājs Gordons Marejs
McLaren F1 izstrādātājs Gordons Marejs Foto: Ekrānuzņēmums no Youtube video

Tāpat kā F1, arī par T.50 nodēvēto modeli uz priekšu dzen V12 jaudas agregāts, tikai tas izstrādāts Cosworth darbnīcās un izceļas ar neticamu ātrumu - tā apgriezienu augšējais slieksnis ir 12 100. Kādu dinamiku nodrošina autosportā rūdītā Cosworth izstrādātais 3,9 litru 663 zirgspēku motors, pagaidām nav zināms, jo McLaren T.50 izstrāde un testēšana vēl tikai turpinās.

Par to, ka automobilis atbildīs sākotnējām iecerēm, gan šaubām nevajadzētu būt, jo Marejs vienmēr ir klāt prototipu izmēģinājumos, lai pārliecinātos, ka mašīnas brauc pēc plāna. Attiecīgais video tagad izvietots Gordon Murray Automotive Youtube kontā, un tajā iemūžināti mirkļi no McLaren T.50 prototipu pārbaudēm Dansfoldas lidlaukā. Jā, tai pašā lidlaukā, kur notiek slavenā BBC raidījuma Top Gear automobiļu testi un slavenību sacīkstes "saprātīgi maksājošajos auto".

Tāpat kā F1, arī T.50 būs pēc pasūtījuma nopērkams auto, ja vien būs nepieciešamie līdzekļi. Jaunā modeļa gadījumā runa ir par 2,5 miljoniem mārciņu. Nav maz, taču no pieredzes ar McLaren F1 redzams, ka pēc dažiem gadu desmitiem auto var pārdot par krietni vien augstāku summu. Piemēram, drīzumā notiks Gooding & Company izsole Peblbīčā, ASV, kur gandrīz jauns F1 ar 400 km nobraukumu provizoriski ienesīs ne mazāk kā 15 miljonus dolāru

Uz augšu