No skatuves gaismām līdz biznesa impērijai jeb kā Riana kļuva par miljardieri (5)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

2017. gadā Robina Fenti, kuru visā pasaule zina kā dziedātāju Rianu, dibināja kompāniju “Fenty Beauty”, cenšoties radīt jaunu kosmētikas zīmolu. Pateicoties tam, un iespējams, negaidīti pašai dziedātājai, viņa nokļuvusi ekskluzīvākajā pasaules sabiedrībā – miljardieru klubā, vēsta “Forbes”.

Pašlaik pēc “Forbes” vērtējuma Rianas aktīvu vērtība ir 1,7 miljardi dolāru, kas ļauj uzskatīt viņu par bagātāko dziedātāju pasaulē un par otru bagātāko sievieti šovbiznesā, atpaliekot vien no ASV televīzijas zvaigznes Opras Vinfrijas. Tiesa gan, bagātības izdevies gūt biznesā, nevis mūzikā.

Lielākā daļa no Rianas bagātībām (aptuveni 1,4 miljardi dolāru) ir viņas daļa uzņēmumā “Fenty Beauty”, kuras aktīvi sadalīti divās vienlīdzīgās daļās. Vēl Rianas aktīvu vidū ir apakšveļas ražotājs “Savage X Fenty”, kā vērtība ir 270 miljoni dolāru. Savukārt ienākumi no dziedātājas un aktrises karjeras sastāda mazāko daļu no Rianas aktīviem.

Barbadosā dzimusī Riana nav vienīgā slavenība, kurai veiksmīgi izdevies izmantot savu popularitāti sociālajos tīklos (viņai ir 101 miljons sekotāju “Instagram” un 102,5 miljoni sekotāju “Twitter”), tādējādi reklamējot savu kosmētikas zīmolu. Tomēr, salīdzinot ar citām zvaigznēm, Rianai tas izdevies vislabāk.

“Fenty Beauty” ir uzņēmums, kas radīts vienlīdzīgās daļās ar Francijas Luksusa kompāniju LVMH (kuru vada otrais bagātākais cilvēks pasaulē Bernārs Arno). 2017. gadā galvenais “Fenty Beauty” mērķis bija radīt iekļaujošu kosmētikas kolekciju. Uzņēmuma produkcija ir pieejam ļoti plašā krāsu spektrā – piemēram, tonālais krēms ir pieejams 50 nokrāsās, bet reklāmās iesaistītas dažādu rasu un izcelsmes sievietes.

Preces, kas pieejamas tīmekļa veikalos un LVMH piederošajās “Sephora” tirdzniecības vietās, faktiski uzreiz kļuva ļoti pieprasītas. Pēc LVMH datiem, pirmajā gadā no Rianas kosmētikas zīmola kolekcijas pārdošanas rezultāti sasniedza 550 miljonus dolāru, kas bija daudz labāks rādītājs nekā citu zvaigžņu iespētajam. Kailijas Dženeres “Kylie Cosmetics”, Kimas Kardašianas “KKW Beauty” un Džesikas Albas “Honest Company” kolekciju pārdošanas rādītāji pirmajā gadā nebija tik grandiozi, kā tas izdevās Rianai.

“Daudzas sievietes ir saskārušās ar to, ka neviens ražotājs neņem vērā viņu ādas krāsu. Iepriekš tirgū bija pieejami tonālie līdzekļi tikai gaišā, vidēji gaišā, vidēji tumšā un tumšā nokrāsā. Mēs zinām, ka realitātē tā tas nav. Riana radīja vienu no pirmajiem zīmoliem, kas uzreiz tirgū ienāca un teica – vēlos dialogu ar visiem šiem dažādajiem cilvēkiem,” skaidro konsultāciju kompānijas “Bluestock Advisors” līdzdibinātāja Šenona Keina.

Kosmētikas pārdošanas rādītāji samazinājās pandēmijas laikā, tomēr kosmētikas uzņēmumi ir saglabājuši to pašu vērtību, kāda bija iepriekš. Lielo kosmētikas uzņēmumu, piemēram, “L’Oreal” un “Estee Lauder” akciju vērtības kritums bija neliels, un pēc tam sekoja kāpums un jauni rekordi. Iespaidīgs rādītājs ir arī uzņēmumu tirgus vērtība – vismaz 7,5 reizes augstāka nekā gada peļņa. Neatkarīgie zīmoli kā “Beautycounter” un “Charlotte Tilbury” slēdz darījumus ar investīciju firmām, lai gan to vērtība tāpat ir mērāma miljardos dolāru.

Rianai tā ir laba ziņa. Pašlaik pēc “Forbes” vērtējuma, “Fenty Beauty” vērtība ir 2,8 miljardi dolāru. Tas viss norāda uz faktu, ka uzņēmums turpina augt. LVMH 2020. gada atskaitē teikts, ka pērn dibinātais “Fenty Skin” ir “visai perspektīva kompānija, kas piesaistījusi sev nebijušu uzmanību”, bet “Fenty Beauty” ir vadošais kosmētikas zīmols.

“Fenty Beauty” nav vienīgais Rianai piederošais veiksmīgais zīmols. Februārī viņas apakšveļas miljardu vērtais zīmols “Savage X Fenty” piesaistīja 115 miljonus dolāru vērtas investīcijas. Starp 2018. gadā dibinātās kompānijas investoriem ir atrodams “Marcy Venture Partners” nosaukums. Šī kompānija pieder reperim Jay-Z.

“Forbes” norāda, ka apakšveļas ražotājā Rianai pieder 30% no akcijām, un finansējums, kas iegūts šī gada pirmajā pusē, tiks izmantots, lai paplašinātu tirdzniecības tīklu un piesaistītu jaunus klientus.

Taisnības labad gan jāmin, ka ne visi Rianas uzņēmumi ir bijuši veiksmīgi. Februārī LVMH un Riana oficiāli apstiprināja, ka tiek slēgts viens cits kopīgais projekts – modes nams, kas arī saucās “Fenty”. Tas tika dibināts 2019. gadā kā iekļaujošs zīmols, kas piedāvāja apģērbus plašu izmēru spektru. Tomēr šī luksusa apģērbu līnija, tāpat kā citu ražotāju produkcija, smagi cieta no pandēmijas. Pēdējā “Fenty” kolekcija dienasgaismu ieraudzīja 2020. gada novembrī.

Dziedātājas atbalstītāji gan nav apmierināti ar to, ka darbība modes un skaistuma biznesā Rianai atņem pārāk daudz laika. Pēdējais Rianas albums nāca klajā 2016. gadā, un pirms tam Riana jaunus albumus laida klajā ik gadu.

Tomēr no finansiālā viedokļa tas nav nemaz tik slikti vērtējams. “Viņa ir radījusi zīmolu, kas nav saistīts ar viņas personību. Šeit jārunā ne tikai par Rianu. Pat ja jums nepatīk viņas mūzika, viņa ir radījusi atsevišķu nišu modes un kosmētikas nozarē, kur jebkura sieviete var atrast sev kaut ko piemērotu,” norāda Keina.

Svarīgākais
Uz augšu