Par to, kā kādā drūmā un lietainā vasaras dienā Mārtiņa kapos Āgenskalnā skanēja komponista Emīla Dārziņa “Melanholiskais valsis”, kamēr kāda skumju mākta tēla vaigu vagoja lietus asaras, bet kaklā iesprūdusi sēdēja spinātu maizīte. Tāpat arī par Dārziņu, mūziku un kapiem.
Rituāla laikā teju vienmēr notiek kāds klikšķis. Šoreiz tā bija melanholija bez saules. Drūmas debesis, līņā lietus, ir ļoti auksti, viss slapjš – arī es, pāri seno kapu uzkalniņiem plūst “Melanholiskā valša” melanholiskā melodija, priekšā ir Emīla Dārziņa kaps, viņš iznīcināja teju visus savus darbus, bet palika šis, viņš ir miris, es arī kādreiz nomiršu, kas paliks pēc manis? Vai visu mūžu caur mani plūdīs melanholija? Kaut tā nepārvērstos par depresiju – par to elli, ko aprakstīja Viljams Stairons savā esejā “Vien tumsa saredzama”. Kā tikt atpakaļ mājās? Ir auksti un kaklā iesprūdis sēž spinātu bulkas kamols.
Simfonijas noslēguma partija