Pār Daugavu pie Saulkalnes būvēs jaunu tiltu (16)

Foto: Publicitātes foto

Pie Saulkalnes pār Daugavu plānots būvēt apvienoto dzelzceļa un autotransporta tiltu, kura izmaksas varētu būt apmēram 200 miljonus eiro, liecina Ministru kabinetā otrdien zināšanai pieņemtais Satiksmes ministrijas (SM) informatīvais ziņojums "Par apvienoto tiltu pār Daugavu".

Atbilstoši dzelzceļa projektam "Rail Baltica" šajā vietā pār Daugavu plānots "Rail Baltica" pamattrases šķērsojums. SM uzsver, ka apvienotā tilta pār Daugavu būvniecība nodrošinās valsts Rīgas apvedceļa posma A4 Baltezers-Saulkalne pārbūvi un Rīgas apvedceļa posma A5 Salaspils-Babīte pilnvērtīgu savienojumu, kā arī sniegs pozitīvu pienesumu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" multimodalitātei un dos ieguldījumu Latvijas transporta sistēmas pilnveidei kopumā.

Ziņojumā skaidrots, ka tāpat izskatīta iespēja būvēt arī divus atsevišķus tiltus - vienu dzelzceļam un vienu autotransportam -, tomēr, ja tiktu būvēti divi atsevišķi tilti, to aptuvenās kopējās izmaksas būtu 240 miljonus eiro, no kurām aptuvenās dzelzceļa tilta izmaksas veidotu 110 miljonus eiro, bet autoceļa tilta izmaksas - 130 miljonus eiro.

SM norāda, ka aptuvenās autoceļu daļas izmaksas paredzētas 89 miljon eiro apmērā, neiekļaujot projektēšanas izmaksas, tomēr, lai noteiktu precīzu sadalījumu starp dzelzceļa un autoceļa sadaļas izmaksām, nepieciešama projekta tālāka detalizācija.

Tilta projekta būvniecība ietvers ar to saistītās ceļu infrastruktūras - tilta pieejas ar divām brauktuvēm, vairāklīmeņu ceļu mezgla Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) un Rīgas apvedceļš (Baltezers-Saulkalne) (A4) pārbūvi, jaunu pievienojumu esošajam valsts reģionālajam autoceļam Rīgas HES-Jaunjelgava (P85), paralēlos vietējos ceļus un nepieciešamo aprīkojumu, tostarp apgaismojumu, prettrokšņa sienas.

Ministrija aprēķinājusi, ka apvienotā tilta būvniecība autotransporta ceļā patērētā laika samazinājumos, ceļu satiksmes negadījumu samazinājumos un ieguvumos no ogļskābās gāzes (CO2) izmešu samazinājuma sniegtu ieguvumus Latvijas ekonomikai 17,228 miljonu eiro gadā.

Vienlaikus visa pilnvērtīga valsts galveno autoceļu pārbūves pirmā posma pirmā attīstības virziena būvniecības, kas ietver autoceļa A4 Rīgas apvedceļš (Baltezers - Saulkalne) pārbūvi, autoceļa A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils - Babīte) posma no valsts galvenā autoceļa A10 līdz perspektīvajam Ķekavas apvedceļam pārbūvi, autoceļa A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils-Babīte) posma Jaunais tilts pār Daugavu-Ķekavas apvedceļa mezgls izbūvi un jaunā tilta būvniecību, Latvijas ekonomikai sniegs ieguvumus apmēram 22,815 miljonus eiro gadā..

Ministru kabineta protokollēmumā pausts, ka SM piešķirts finansējums autoceļu infrastruktūras projektēšanas, kā arī dzelzceļa infrastruktūras sadaļas projektēšanas paplašinājumu izmaksu segšanai "Rail Baltica" projekta projektēšanas līguma "Par projektēšanu un autoruzraudzību posmam Vangaži-Salaspils-Misa" ietvaros 2021. un 2022.gadā kopsummā 4,5 miljonu eiro apmērā, nodrošinot tos no valsts budžeta apakšprogrammas "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" pieejamiem līdzekļiem.

Svarīgākais
Uz augšu