Jaunas maksājumu iespējas
Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc klienti veic vai neveic pirkumu internetā, ir pieejamās maksāšanas iespējas. Ja klients nevar ērti samaksāt par pirkumu vai pakalpojumu, viņš iepērkas citur. Pašlaik daļa e-komercijas uzņēmumu papildu iespējai norēķināties ar debetkartēm un kredītkartēm pieņem arī digitālos maksājumus: “Google Pay”, “Apple Pay”, “Samsung Pay” vai “PayPal”.
Baumo, ka drīzumā varēsim sagaidīt arī “Yandex Pay”. Tiek prognozēts, ka pavisam drīz vairāki e-komercijas uzņēmumi sāks pieņemt arī kriptovalūtas, jo tās, īpaši “Bitcoin”, sniedz daudz priekšrocību tiešsaistes veikalu īpašniekiem, piemēram, zemas darījumu maksas un nav reverso darījumu.
Detalizētāka datu analīze
E-komercijas pasaulē klientu datiem vērtība turpinās pieaugt. Daudzi zīmoli koncentrējas uz pamata rādītājiem, piemēram, klikšķu skaitu un konversijas rādītāju. Tomēr ir uzņēmumi, kas jau tagad veic daudz detalizētāku analīzi: segmentēšanā ietver ne tikai pirmo pirkumu nošķiršanu no lojāliem klientiem, bet pievērš pastiprinātu uzmanību klienta reakcijai uz e-komercijas piedāvājumiem, tā ļaujot personalizēt kampaņas jaunā līmenī.
Klienti dod priekšroku lielām tirdzniecības vietnēm
Uzņēmumi, kuriem 2020. gada izskaņā vēl nebija savas tīmekļa vietnes, tagad ir pieejami arī tiešsaistē. Tomēr patērētāju uzvedība joprojām mainās par labu ērtībām. Pircēji ir sapratuši, ka iepirkšanās vienā tirdzniecības platformā ir vieglāka un ērtāka nekā iepirkties vairākos atsevišķos e-veikalos. Turklāt klienti ir pieraduši pie ātras piegādes un bezmaksas preču atgriešanas, ko nodrošina lielās tirdzniecības platformas, piemēram, “Amazon” un “Walmart”, un sagaida to pašu arī no reģionāliem un lokāliem e-veikaliem.