Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Lielais tests: seši vareni krosoveri, kas aizvien ir aktuāli (1)

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

TV Autoziņu lielajā testā šoreiz jauno Nissan Qashqai izaicinās pieci cienīgi pretinieki - Hyundai Tucson, Renault Arkana, Peugeot 3008, Cupra Formentor un Volkswagen Tiguan.

Materiāls oriģināli publicēts 2021. gada 17. augustā

Tīras sagadīšanās dēļ visi testa auto, izņemot vienu, maksā kādus 36 - 37 tūkstošus eiro, turklāt ļoti atšķirīgās komplektācijās. Sākuma cenai 25 000 vai mazāk šajā klasē vairs ir tikai ilustratīva nozīme - tāpat kā automašīnu izcelsmei. Vai gribat pārbaudīt savas zināšanas?

Hyundai Tucson vai Renault Arkana

Kurš no šiem auto ražots Dienvidkorejā?

Loģika mums saka priekšā, ka Hyundai, jo tas taču ir korejiešu zīmols. Patiesībā Tucson ražo Čehijā, kamēr Renault Arkana samontēta Samsung Motors ražotnē Busānā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nissan Qashqai vai Peugeot 3008

Kam ir lielāks klīrenss - Nissan vai Peugeot?

Nissan automašīnas šķiet robustākas par Peugeot, turklāt Qashqai var nopirkt arī arī pilnpiedziņu, kādas parastam 3008 vispār nav. Tomēr tehniskā dokumentācija liecina, ka Peugeot parketnieka klīrenss sasniedz 219 milimetrus, kamēr Qashqai - tikai 180. Grūti noticēt? Mums arī!

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Volkswagen Tiguan vai Cupra Formentor

Kam ir platākas riepas - Formentor vai Tiguan?

Vairāk nekā 300 zirgspēku jauda un mini Lamborghini Urus imidžs spiež likt visu naudu uz Cupru. Tomēr katalāņu šāviņa riepu izmērs pat ar dārgajiem kaparkrāsas diskiem ir tikai 245/40 R19, kamēr baltais smokings no Volfsburgas sev pasūtinājis 19 collu kurpes ar 255/45 izmēra zoli. Tātad par centimetru platākas.

Īsāk sakot, mūsdienu automašīnās tāpat kā Cinevillā - nekas nav tas, pēc kā izskatās….

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nissan Qashqai gaitas īpašības

Bet, lai kā negribētos to atzīt zemesceļš ir laba vieta, kur pārbaudīt ne tikai durvju blīvējumu, bet arī kāda ir skaņas izolācija un balstiekārta. Jāsaka, ka jaunais QQ ir līmenī. Patīk, kā mašīna stūrējas, bez lieka entuziasma toties ar pašcieņu. Man vispār patīk automobiļi ar vertikāliem paneļiem. Kaut kā uzreiz šķiet nopietnāki, saturīgāki.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Vispirms tiksim skaidrībā ar feislifta jeb modernizētajiem modeļiem, proti, Volkswagen Tiguan un Peugeot 3008. Abi ražotāji ir labi pastrādājuši. 3008-ais nepiedāvā neko vairāk par jaunu priekšpusi un dažiem sīkumiem. Turpretim VW Tiguan izaugsme modernizācijas laikā ir pamanāmāka gan ārpusē, gan iekšpusē, gan zem motorpārsega. Vispār jāsaka, ka šis Tiguan ir labākais, kāds līdz šim bijis. Ņemot vērā attīstību elektromobiļu virzienā, kas zina, vai nepaliks pēdējais?"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Un tā esam nonākuši līdz mūsu testa esencei un lielajam finālam. Un finālā šoreiz tiekas jaunais Hyundai Tucson un Nissan Qashqai.

Normunds Avotiņš: "Jaunajā Nissan Qashqai salikts daudz lietu, kas varētu iepatikties, tāpēc nebrīnos, ka ļaudis kaujas, lai pirmie tiktu pie tā."

Taču, ja man par to pašu naudu ir iespēja nopirkt auto, kam ir lielāka dzinēju izvēle, kam ir vairāk noformējuma variantu un lielāks salons un kurā lietas, ar ko Nissan dikti lielās jaunajā Qashqai, jau šķiet pašsaprotamas, tad es laikam tomēr izvēlētos Hyundai Tucson. Līdz ar to mūsu testa uzvarētājs ir Hyundai Tucson.

Uz augšu