3. Sagatavot un ievērot konkrētu dienas režīmu
Mazāki bērni informāciju labāk uztver vizuāli, tāpēc pirms skolas sākšanās ieteicams izveidot dienas režīmu, kurā tiktu uzskaitītas vismaz ierastās ikdienas gaitas, kurām vecāks kopā ar bērnu var sekot līdzi. Piemēram, sākot ar pamošanos konkrētā laikā, tālāk zobu tīrīšana, apģērbšanās. Šādi bērns tiek pamazām radināts pie ikdienas režīma, kuram svarīgi sekot līdzi, taču svarīgi, ka tas sākotnēji tiek darīts ar vecāku atbalstu. Līdzīgi ir arī ar lielākiem bērniem – svarīgi viņiem dot uzdevumus un sekot līdzi to izpildei.
Ne mazāk svarīgi ir jau tagad sākt sekot līdzi viņu miega režīmam – vai bērns neiet gulēt pārāk vēlu un līdz ar to nevar no rītiem pamosties.
Nepieciešamības gadījumā jācenšas pakāpeniski šo ieradumu mainīt, lai, sākoties skolai, agrie rīti nesagādātu izaicinājumu.
4. Iemācīt bērnam samazināt stresu
Bērnam pirmsskolas periodā 1. septembra tuvošanās un ar to saistītās pārmaiņas ikdienā var radīt bailes un palielināt stresa līmeni.
Par bērna stresa izpausmēm liecina pārlieka aizkaitināmība, komunikācijas grūtības, apetītes samazināšanās vai pieaugums, kā arī miega traucējumi.
Pieaudzis cilvēks pats spēj spriest par stresa cēloņiem un tos novērst, bet bērns nesaprot, kas tieši ar viņu notiek un kā atbrīvoties no sliktā noskaņojuma, tāpēc jau savlaicīgi var mācīt bērnam stresu mazinošus vingrinājumus, piemēram, elpošanas tehnikas, kas nomierinās bērna nervu sistēmu un mazinās trauksmi. Jāmēģina ieelpot, aizturēt elpu un izelpot, to atkārtojot vismaz piecas reizes. Ar bērnu var izspēlēt arī dažādas lomu spēles, kur bērns ar vecāku spēlē dažādas situācijas un trenējas sarunāties – ko teikt un kā rīkoties attiecīgajās situācijās. Vēl var palīdzēt skaitīšana līdz desmit un atpakaļ, kā pozitīvās domāšanas veicināšana, piemēram, sakot sev: viss būs labi, es esmu mierīgs, es tūlīt izdomāšu kā rīkoties. Tāpat viens no svarīgākajiem faktoriem ir arī sabalansēts uzturs, droša vide un uzticamas savstarpējās attiecības ar vecākiem.