Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Ķīnas Google analogs prezentē pašbraucošo nākotnes auto

Raksta foto
Foto: cnevpost.com

Tehnoloģiju koncerns Baidu, kas būtībā ir Google analogs, bet darbojas Ķīnā, nupat prezentējis savu pirmo automobili, kuram ir tik moderns autopilots, ka var iztikt vispār bez stūres.

Ķīnas uzņēmuma izstrādātais robotauto Apollo ir bezpilota konceptauto ar neparastu virsbūvi un stikla jumtu, un tam nav nekādu redzamu vadības ierīču - ne stūres, ne pedāļu. Starp tehnoloģijām, kas iekļautas Baidu Apollo aprīkojumā, ir iekārta, kas automobilim palīdz atpazīt un iegaumēt cilvēku sejas, kā arī piektā, tātad augstākā līmeņa autonomās braukšanas sistēma. Tās klātbūtne nozīmē, ka spēkratam vadītājs nav vajadzīgs vispār. Svarīgākais nosacījums šajā gadījumā ir 5. līmeņa autopilota spēja darboties patstāvīgi, jo pārdošanā esošajiem auto šobrīd ir tikai 2. līmeņa autopilots un dzīvs cilvēks pie stūres ir obligāts.

Raksta foto
Foto: cnevpost.com

Apollo salonā var iekāpt pa plaši uz augšu atveramām kaijas spārnu tipa durvīm. Tā kā stūres rata nav, priekšējo paneli bija iespējams iekārtot citādāk, uz tā izvietojot milzīgu izliektu displeju. Tas jau paguvis iegūt iesauku "mājas kinozāle". Tuvāk braucējiem, kas šajā gadījumā ir pasažieri, ir mazāka izmēra ekrāns, kas paredzēts tikai robota automašīnas funkciju vadīšanai, bet pašiem cilvēkiem paredzēti Zero Gravity krēsli, kas samazina slodzi uz tiem sēdošajiem.

Apollo viedās sistēmas spēj atpazīt ne tikai sejas, bet arī balss komandas un patstāvīgi mācīties, nepārtraukti progresējot. Izstrādātāji domā, ka auto būtībā ir robots, kas spēj darboties dažādās situācijās. 

Raksta foto
Foto: cnevpost.com

Ķīniešiem vēl nav konkrētu plānu attiecībā uz Apollo, tomēr ir skaidrs, ka pie sasniegtā apstāties Baidu negrasās. Kompānijas galva Robins Li Janhuns norāda, ka "gudrā" automašīna parādīsies tuvāko divu vai trīs gadu laikā un vēl vairāk līdzināsies robotam. Mašīnas izstrādi veiks Baidu meitas uzņēmums Jidu Auto, kura 45 procenti daļu pieder Geely. Tam pašam Ķīnas koncernam, kuram pieder arī Volvo.

Nepalaid garām!
Uz augšu