Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pasaulē ātrākais pikaps RAM 1500 TRX Rīgā

RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Amerikāņu pikapi RAM, agrāk Dodge RAM, laikam ir jaudīgākā tehnika, kādu patlaban piedāvā jaunizveidotā Stellantis korporācija. Daudzi nemaz nezina, ka RAM pikapi brīvi nopēkami arī Eiropā, tostarp Latvijā.

Ar to nodarbojas reģionālais importētājs AEC Europe, bet RAM oficiālais dīleris Latvijā savukārt ir pazīstamais uzņēmums TC Motors Rīgā. Sācis dzīvi kā Dodge markas pikaps 80. gados, RAM kļuva par atsevišķu zīmolu tikai 2010. gadā. Kopš tā laika amerikāņu pilnizmēra pikapi saņēmuši neskaitāmas godalgas. RAM ir vienīgais modelis, kas astoņas reizes saņēmis prestižā amerikāņu žurnāla Motor Trend Gada pikapa godalgu.

Rozē Pico (Rose Pizzo), AEC Europe GmbH (Dodge & RAM reģionālais importētājs) pārstāve: “RAM zīmols pauž izturību, spēku un pārliecību. Ikviens modelis, ko mēs kā importētājs piedāvājam - sākot ar zemāko apdares līmeni RAM 1500 Classic līdz pat augstākās pakāpes modelim TRX, iemieso šīs RAM zīmola īpašības.“

Tik iecienīts "štatos" un tik neierasts pie mums RAM 1500 jeb vienkārši RAM īstiem benzīngalvām ir kā svaiga gaisa malks uzmācīgi dīcošajā elektromobiļu spietā. Pēc izmēriem un aprīkojuma tā faktiski ir neliela kravas automašīna, kas nepazīst mazāku cilindru par 8 un mazāku darba tilpumu par 5,7. Jo citādi tas vairs nebūtu RAM.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Skaidrs, ka automobilis ar sešlitrīgu dzinēju nav gluži ikdienišķs transportlīdzeklis. Ja ar to ir par maz, tad RAM ir arī monstrs TRX ar 6,2 litriem un vairāk nekā 700 zirgspēkiem. Jā, tas laikam nebūs gluži ikdienišķais pikaps piekabju vilkšanai."

Rozē Pico: "TRX ir patlaban augstākais aprīkojuma līmenis, kādu piedāvā RAM zīmols. 6,2 litru V8 dzinējs ar kompresoru un 702 zirgspēkiem. Tas ir masīvs un draudīgs transportlīdzeklis."

RAM 1500 TRX
RAM 1500 TRX Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Te vairs nav runa par izturīgu darba zirgu un pat ne par stila preci - tumšo RAM Rebel. TRX viss ir vispārākajā pakāpē. Aprīkojuma un papildaprīkojuma saraksts aizņem divas lapas. Balstiekārtas un transmisijas apraksts drīzāk izskatās pēc pārbūves projekta bezceļu sacīkstēm. Un tas viss paātrinās līdz 100 km stundā 4,5 sekundēs. RAM TRX vienkārši ir ātrākais un jaudīgākais sērijveida pikaps pasaulē.

Rozē Pico: "Tas ir lielisks kā uz ceļa, tā bezceļā. Klienti, kas par to interesējas, ir piedzīvojumu meklētāji, izaicinājuma un statusa motivēti pircēji. Viņi būs patiesi pārsteigti, uz ko spējīgs TRX viņu rokās."

Racionāli domājošs cilvēks gan iebilstu, ka tādu RAM Latvijā nav, kur likt, kur nu vēl tik traku konstrukciju kā TRX. Tomēr realitāte ir citāda. Par spīti cenai krietni virs 100 000 eiro, pircēju TRX versijai netrūkst. Rāmākas lielā RAM versijas savukārt bieži aplūko lielie zemnieki, būvkonstrukciju uzstādītāji un citi speciālisti, kuru vajadzībām Eiropas tirgum paredzētie pikapi ir pārāk mazi vai pārāk vāji.

Tāpat būtu maldīgi domāt, ka RAM ir primitīvs kravas auto. Pikapi aprīkoti ar modernākajām vadītāja saskarnēm, salona izmēri ļauj bez pūlēm izvietot panelī Teslas cienīgu planšeti, nemaz nerunājot par sīkākām ekstrām. Degvielas patēriņš atbilst automašīnas izmēram, taču tas atbilst arī spējām - turklāt Eiropas importētājs atradis iespēju aprīkot šos monstrus ar ražotāja akceptētu gāzes iekārtu.

Uz augšu