Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Vai MINI ar piecām durvīm joprojām ir īsts MINI?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tālajā 1959. gadā Mini bija mazs, ekonomisks automobilis ar divām durvīm un pa ritenim katrā stūrī. Šodien mēs brauksim ar 3. paaudzes Mini hečbeku, kam ir nevis trīs, bet piecas durvis!

Jūs jautāsit - vai tad tā nebija jau no 2001. gada? Nebūt ne. Mini hečbeks ar piecām durvīm un pagarinātu virsbūvi iznāca tikai 2014. gadā. Mini durvju skaitu izmainīja krietni agrāk iznākušais Clubman un ļoti populārais krosovera tipa modelis Countryman.

2021. gada Mini saņēmis LED starmešus standartā priekšā, britu karoga dekoru lukturos aizmugurē, kā arī virkni jaunu krāsu toņu. Zaļais British Racing Green gan ir īsta klasika. Dekoratīvi un tikai Mini raksturīgi jauninājumi parādījušies joprojām ekstravagantajā automašīnas salonā. Viens no redzamākajiem ir tik ļoti angliskā sēdekļu apdare.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Mini salonu neviens neuzdrīkstētos dēvēt par konservatīvu, taču konsekvence ir apbrīnojama."

Pirms divdesmit gadiem Mini panelis ar apaļu centrālo "pulksteni" un jocīgiem slēdžiem pogu vietā tika uzskatīts par tīrāko avangardu. 

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Bet tagad paskatieties uz mūsdienu "parastajiem" auto saloniem. Piemēram, jaunais Golf. Būtībā tev no jauna jāmācās lietot Volkswagen. Bet Mini ir tāds pats kā pirms 20 gadiem. Labi - stūresrats, elektroniskais displejs aiz tā, automāta svira un Apple Car Play saskarne lielākā un dzidrākā ekrānā ir jauni.

Normunds Avotiņš: "Bet būtībā visas aviācijas tipa pogas, tumbleri, viss ir tieši tāds pats kā 2001 gadā. Lūk, to es saucu par attieksmi un uzticību tradīcijām."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Automobilim uzstādīts pusotra litra 3 cilindru turbomotors un automātiskā kārba, kam lieliski padodas nelielā svara pārvietošana. Mini atdzīvināšanai domāta lieliska starta poga, un braukšana sanāk tikpat lieliska!

Ar 136 zirgspēkiem Mini Cooper vairāk izskatās pēc pilsētas auto, vai ne? Tā jau arī ir, taču pārsteidz, lūk, kas - mašīna no Oksfordas neļauj sev darīt pāri arī uz lielās šosejas.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Sevišķi, ja ieslēdz režīmu Sport! Un tur uzzīmēts nevis rūtots karogs vai kaut kāds sprādziens, bet gan kartings! Tātad - Mini piecu durvju hečbeks ir garāks un praktiskāks par 3 durvju versiju un tikpat izveicīgs. Nesākšu jūs mānīt, ka 5D hečbekam aizmugurē ir traki daudz vietas, bet drusku ērtāk nekā īsajā Mini šeit tomēr ir."

Pavadot ar šo jauko automašīnu ilgāku laiku, var pamanīt, ka Mini tomēr domājis arī par ne tik saulainām dienām. Balstiekārta, par spīti zemprofila riepām, cienījami panes visādas grambas, bet riteņu arkas un sliekšņus sargā nekrāsota plastmasa.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
Uz augšu