Rīgā mainīta līdzšinējā Čaka ielas satiksmes organizācija, likvidējot vienu velojoslu, informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Kamēr vēl notiek ielas pārmarķēšana, satiksmes dalībnieki tiek aicināti būt piesardzīgi un iecietīgi.
Čaka ielā, Rīgā, būs par vienu velojoslu mazāk (9)
Viena velojosla saglabāta virzienā uz centru. Pašlaik notiekot joslu pārmarķēšana.
Virzienā no centra tiek ierīkota sabiedriskā transporta josla un autotransporta josla, savukārt virzienā uz centru tiek saglabāta esošā satiksmes organizācija - kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam - un viena velojosla.
Satiksmes departaments atgādina, ka velosipēdistiem, vietās, kur nav ierīkota velo infrastruktūra, atbilstoši normatīviem, pa ceļu jāpārvietojas vienā rindā - tuvāk braukšanas joslas labajai malai.
Savukārt, braucot pa ietvi, ir jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību un gājējus.
Šīs nedēļas laikā, kamēr notiek Marijas un A. Čaka ielas apzīmējumu pārmarķēšana, satiksmes dalībnieki tiek aicināti būt piesardzīgi un iecietīgi.
Šorīt kā katru rītu, minos uz darbu pa Čaka. Autovadītāji mierīgi čunčina pa savu joslu un velo pa "savu" ghost joslu. Tikai viens dickheds aiznesās pa izdzēsto velo joslu. Izskatās, ka josla izdzēsta tikai uz papīra, dzīvē tā jau kļuvusi par ieradumu. 🎯
— Juris Šleiers (@JurisSleiers) September 1, 2021
Jau ziņots, ka 31.jūlijā notika pikets, kurā tika prasīts saglabāt velojoslas.
Piketā piedalījās arī Rīgas koalīcijas frakcijas "Par/Progresīvie" vadītājs Mārtiņš Kossovičs.
Jau iepriekš frakcija koalīcijas partneriem "pieprasījusi saglabāt" abas velojoslas Čaka ielā līdz 1. novembrim.
Frakcija aicināja sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, lai izvērtētu jūlijā komitejas pieņemtā lēmuma izpildi saistībā ar satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielās.
Šāda komitejas sēde joprojām nav sasaukta.
Kā ziņots, saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi jāorganizē pa divām autotransporta joslām, vienas sabiedriskā transporta joslas un vienas velojoslas centra virzienā. Iepriekš partija "Progresīvie" šo lēmumu nosauca par pagaidu kompromisu.
Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.