ATD Juridiskās daļas vadītāja Vizma Bahareva saka: “Jāsaka, ka sabiedriskā transporta organizēšanas funkcija pilsētām ir tāda ļoti autonoma. Jā tur direkcija var izteikt tikai savu viedokli par to, kā tas būtu organizējams vai kādi autobusi būtu iegādājami. Protams, ka, zinot, ka viss fokuss šobrīd ir uzlikts uz šo tīro zaļo vidi, tīriem transportlīdzekļiem, iegādāties dīzeļa autobusus ir mazliet tā kā pāri tam, uz ko iet vispār kopējā politika sabiedriskajā transportā.”
Vides ministrijā norāda, ka pašvaldībām būs paredzēti atbalsta mehānismi videi draudzīgā transporta iegādei. Tie varētu būt pieejami ne ātrāk kā pēc gada vai diviem.
Viens no lielākajiem sabiedriskā transporta pakalpojumu organizētājiem – Autotransporta direkcija nupat kā noslēgusi lielu daļu iepirkumu par starppilsētu maršrutu nodrošināšanu, vēl daļa iepirkumu ir procesā. Tas nozīmē, ka arī starppilsētu autobusos direktīvas prasītā tīro vai bezizmešu transportlīdzekļu proporcija parādīsies pēc desmit gadiem, līdz ar nākamo iepirkumu. Pēdējā iepirkumā prasība pēc videi draudzīgajiem autobusiem bijusi pasūtītāja griba. Šobrīd ir 26 maršruti, kuros no augusta kursē bezizmešu autobusi. Direkcija pārliecinājusies par to, ka šādi autobusi ir iegādāti un tiem ir uzlādes stacijas, kā arī fiziski pārbaudījusi, vai autobusi patiešām brauc norādītajos maršrutos.
Jāatzīmē, ka jaunās direktīvas ieviešana tuvākajos gados Latvijā lielāko ietekmi varētu atstāt uz pašvaldību budžetiem. Taču attiecīgo likumprojektu anotācijā ir norādīts, ka šī ietekme nav precīzi aprēķināma, jo izmaksas atkarīgas no sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām.