Šobrīd starptautiskajos kravu pārvadājumos Latvijā tiek nodarbināti aptuveni 6400 trešo valstu pārstāvji, informēja Autotransporta direkcijā (ATD).
ATD: Nākotnē jautājums par šoferu trūkumu varētu aktualizēties
"Autovadītāju trūkums ir novērots jau vairāku gadu garumā ne tikai Latvijā, bet visā Eiropas Savienībā," komentēja direkcijā, piebilstot, ka Latviju šoferu trūkums visvairāk skar tieši starptautisko kravu pārvadājumu nozarē. Tādējādi Latvijas kravu pārvadātāju uzņēmumi nodarbina arī trešo valstu pārstāvjus, piemēram, no Ukrainas, Krievijas, Baltkrievijas, Filipīnām, Gruzijas.
Vienlaikus saskaņā ar ATD novērojumiem atsevišķiem pārvadātājiem, sākot apkalpot jaunu maršrutu tīkla daļu, bijušas grūtības uzreiz atrast darbiniekus.
Kā skaidroja ATD, lai arī patlaban sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji ar esošajiem resursiem spēj izpildīt visus reisus, ko valsts ir pasūtījusi, tomēr atsevišķi pārvadātāji periodiski saskaras ar autovadītāju trūkumu. Īpaši šis jautājums aktualizējas noteiktās situācijās, piemēram, vasaras mēnešos, kad ir karsti un autobusā nemitīgi strādā kondicionieris, dažādu vīrusu izplatības laikā un tamlīdzīgi.
Līdztekus direkcijā minēja, ka pastāv risks, ka nākotnē šis jautājums varētu aktualizēties vairāk, ņemot vērā to, ka sabiedriskā transporta nozarē vidējais autobusu vadītāju vecums pārsniedz 55 gadus. "Daļa autobusa vadītāju pakāpeniski aiziet pensijā, bet jaunu vadītāju pieplūdums nav tik liels," piebilda ATD pārstāvji.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.