Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Atliktas RD diskusijas par Barona ielas pārveidošanu par gājēju ielu (2)

Krišjāņa Barona iela.
Krišjāņa Barona iela. Foto: Zane Bitere/LETA

Šodien plkst.13 iecerētā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātu sanākšana, kurā bija plānots vērtēt paveikto Barona ielas pārveidošanā par gājēju ielu, nenotiks, liecina aktuālākā Rīgas domes informācija.

Rīgas domes pārstāve Aira Ancāne skaidroja, ka komitejas sēde ir atcelta, jo saņemti vairāki priekšlikumi, kurus uzreiz nevarēja izrunāt, jo tie ir jāizdisksutē sadarbības sanāksmē.

Priekšlikumus iesniedzis pašvaldības deputāts Edmunds Cepurītis (PP), kuram pievienojušies arī citi partijas "Progresīvie" Rīgas domes deputāti - Justīne Panteļējeva, Agnese Logina un Miroslavs Kodis.

Cepurītis priekšlikumā norādījis, ka "drošības situācija un nepārdomātie risinājumi" Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielās, kā arī pārrautais velo savienojums Rīgas centrā radījuši būtiskas neskaidrības par pilsētas plāniem un mērķiem satiksmes jomā. Viņa ieskatā trīs gadu rīcību un investīciju projektu plāns ir nepieciešams, lai komitejā būtu iespējams jēgpilni lemt par budžeta jautājumiem sasaistē ar attīstības mērķu izpildi.

Līdz ar to Cepurītis rosināja, ka līdz 20.septembrim nepieciešams uzdot Rīgas domes Satiksmes departamentam kopā ar Pilsētas attīstības departamentu un SIA "Rīgas satiksme" sagatavot un prezentēt trīs gadu rīcību un investīciju projektu plānu, kas sadalīts sekojošās kategorijās - satiksmes drošība, sabiedriskā transporta ātruma un ērtības uzlabošana, mikromobilitātes attīstība un Covid-19 pielāgošanās pasākumi satiksmes jomā.

Viņš piebilda, ka nepieciešams atzīmēt atsevišķus projektus, kurus plānots virzīt uz Rīgas domes budžetu 2022.gadam, arī projektus, kurus plānots īstenot valsts mērķdotāciju programmās. Ziņot par šo plānu nepieciešams 20.septembra Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē.

Savukārt līdz 15.oktobrim vajadzētu uzdot Satiksmes departamentam sagatavot un prezentēt trīs gadu satiksmes jomas attīstības vīziju, kurā apkopoti plānotie uzlabojumi tādās kategorijās kā satiksmes drošība, sabiedriskā transporta ātruma un ērtības uzlabošana, mikromobilitātes attīstība un Covid-19 pielāgošanās pasākumi satiksmes jomā.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja 12.jūlijā nolēma no 1.septembra Čaka ielā likvidēt vienu velojoslu, bet satiksmi organizēt pa divām autotransporta joslām, vienas sabiedriskā transporta joslas. Viena velojosla saglabāta centra virzienā.

Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.

Savukārt kad tika sākta vienas velojoslas likvidēšana Čaka ielā, Rīgas mēra Mārtiņa Staķa pārstāvētā frakcija "Par/Progresīvie" (PP) paziņoja, ka koalīcijas partneriem "pieprasīja saglabāt" abas velojoslas Čaka ielā līdz 1.novembrim.

PP frakcija aicināja sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, lai izvērtētu jūlijā komitejas pieņemtā lēmuma izpildi saistībā ar satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielā.

Taču ārkārtas sēde netika sasaukta.

Uz augšu