Vai "US Open" uzvarētājai Radukanu ir potenciāls kļūt par pirmo sportisti - miljardieri? (3)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Pagājušajā nedēļā ar 18 gadus vecās britu tenisistes Emmas Radukanu uzvaru noslēdzās prestižais tenisa turnīrs “US Open”, kas jaunajai sportistei garantē 2,5 miljonu dolāru naudas balvu. Atsevišķi eksperti lēš, ka Radukanu nākotnē var kļūt par pirmo sportisti – miljardieri.

“Domāju, ka Radukanu tuvākā gada laikā nopelnīs vairāk nekā 100 miljonus dolāru. Viņai ir milzīgs potenciāls apsteigt ļoti daudzus populārus sportistus – vīriešus,” medijam CNN sacīja “InterTalent Group” vadītājs Džonatans Šalits.

Talantu menedžmenta grupas vadītājs norāda, ka pasaulē lielākie zīmoli “ar lielu ticamību klauvēs pie Radukanu durvīm”. Tas nozīmē, ka jaunā sportiste varēs noslēgt desmitiem miljonu dolāru vērtus sponsorlīgumus ar modes, dārglietu, kosmētikas un citu jomu uzņēmumiem.

Radukanu “US Open” finālā pārspēja kanādiešu tenisisti Leilu Fernandesu, kļūstot par jaunāko “Grand Slam” turnīra uzvarētāju kopš 2004. gada, kad Vimbldonā triumfēja tolaik 17 gadus vecā Marija Šarapova. Tāpat Radukanu ir pirmā tenisiste vēsturē, kura uzvarējusi vienā no četriem prestižākajiem tenisa turnīriem, tajā dalību nodrošinot kvalifikācijas kārtā.

Loģiski, ka šim panākumam lielu uzmanību pievērsa arī pasaulē lielākie mediji. Turklāt arī Ķīnas valsts kontrolētajos medijos tika ziņots par britu tenisistes panākumu, uzsverot, ka sportistei “ir saknes Ķīnā”. Radukanu ir dzimusi Kanādā – viņas māte ir ķīniete, bet tēvs rumānis, taču sportiste jau kopš divu gadu vecuma dzīvo Lielbritānijā.

“Globālie zīmoli meklēs iespējas, kā padarīt Radukanu par savu reklāmas seju. Pašlaik sportisti sponsorē “Nike” un “Wilson”, taču viņai ir potenciāls būt reklāmas sejai arī daudziem citiem zīmoliem, ņemot vērā, ka viņa ir pievilcīga Kanādas, Rumānijas, Ķīnas un Lielbritānijas tirgos, ņemot vērā savu izcelsmi. Domājams, ka jau drīz sāksies sponsoru cīņa par šo sportisti,” saka “International Marketing Partners” vadītāja Alisone Stjuarta-Alena.

“Radukanu pašlaik ir mārketinga aģentūru sapnis,” uzsver Stjuarta-Alena.

Pēc savas uzvaras Radukanu uzrunāja līdzjutējus arī mandarīnu valodā, kas tika publiskots Ķīnas sociālajos tīklos. Turklāt jauno tenisisti apsveica arī Lielbritānijas karaliene Elizabete II, Kembridžas hercogu pāris un premjerministrs Boriss Džonsons.

“Radukanu ir spējusi iedvesmot visu pasauli. Cilvēki, kuriem nav interese par tenisu, tagad interesējas par šo sportisti. Ja Radukanu uzvarēs nākamā gada Vimbldonas turnīrā un spēs būt čempione tuvākos piecus līdz desmit gadus, viņai ir milzīgs potenciāls kļūt par pasaulē pirmo sportisti – miljardieri,” saka Šalits.

Tas ļautu jaunajai sportistei pievienoties tādam elitāram sportistu lokam kā basketbola leģendai Maiklam Džordanam, golferim Taigeram Vudsam un tenisistam Rodžeram Federeram.

Federers ir sestais sportists, kurš savas karjeras laikā ir nopelnījis vismaz miljardu dolāru. 2021. gadā vien Federers ir nopelnījis 90,6 miljonus dolāru no sacensībām un sponsorlīgumiem. Otrajā vietā seko Japānas tenisa zvaigzne Naomi Osaka, kura nopelnījusi 60 miljonus dolāru. Turklāt, pēc “Forbes” aprēķiniem, Osaka ir visu laiku vislabāk apmaksātā sportiste.

CNN norāda, ka lielāko daļu naudas tenisisti nopelna ārpus tenisa kortiem. Federers, Osaka, kā arī māsas Viljamsas var izbaudīt dāsnus labumus no sponsoru līgumiem, kas maksā ievērojamus bonusus par uzvarām turnīros. Ļoti iespējams, ka tieši tas ļaus Radukanu nākotnē pelnīt ievērojamas naudas summas.

Eirāzijas Sporta industrijas eksperts Saimons Čedviks norāda, ka pagaidām runāt par Radukanu iespējām apsteigt Federeru un sponsoru līgumiem ir pāragri.

“Prognozes, ka Radukanu nākamā gada laikā nopelnīs 100 miljonus dolāru, ir mazliet pārspīlētas.

Tenisa zvaigznei ir jāspēj ilgākā periodā pierādīt, ka tā ir pelnījusi saņemt šādu “algas lapiņu”. Jā, nenoliedzami, ka “US Open” čempiones tituls ir ļoti labs sākums, taču Radukanu būs jāturpina uzvarēt, lai iekļūtu “lielās naudas līgā”,”

skeptisks ir Čedviks.

Viņš gan norāda, ka Radukanu prasmes runāt mandarīnu valodā var piesaistīt plašu Ķīnas zīmolu uzmanību, kas ļaus sportisti popularizēt Ķīnā.

“Protams, būs ļoti daudzi zīmoli, kas vēlēsies izteikt tenisistei piedāvājumus, tomēr tie, visticamāk, būs kādi mobilie operatori vai kādas digitālās platformas,” sacīja Čedviks. Viņš bilst, ka “Radukanu ir jācenšas noķert Osaku, kurai ir vairākas “Grand Slam” uzvaras”.

“Osakas zīmols ir ļoti spilgts – ne tikai ar uzvarām tenisa laukumos, bet arī ar dalību dažādās kampaņās, piemēram, “Black Lives Matter”, vai arī iededzot olimpisko uguni Tokijas olimpisko spēļu stadionā. Radukanu priekšā ir grūts uzdevums – ne tikai rādīt izcilu sniegumu tenisa kortā, bet arī formēt savu zīmolu, rādīt un pastāvēt par savām vērtībām,” pauž Čedviks.

Svarīgākais
Uz augšu