Desmit automašīnas, kuru vērtība tikai pieaugs

Ar pārdošanu nesteidzies
Raksta foto
Foto: TVNET kolāža

Pērc lēti, pārdod dārgi. Tas ir moto, kam seko katrs biržas brokeris, nekustamā īpašuma aģents un automašīnu pārdevējs.

Lietotu automašīnu tirgus darbojas tieši tāpat. Tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka ir neskaitāmas iespējas iegādāties automašīnas kā investīciju transportlīdzekļus.

Tomēr, lai kļūtu par augstākās klases transportlīdzekļu kolekcionāru, ir vajadzīgi ievērojami ieguldījumi, kā arī ne tik nenozīmīgas ekspluatācijas izmaksas. Tāpat ir nepieciešamas arī pamatīgas vispārīgās zināšanas par automobiļiem.

Automobiļu vēstures reģistra carVertical eksperti analizēja automobiļu tirgu un sagatavoja sarakstu ar 10 automašīnām, kuras nevajadzētu pārdot, jo to vērtība pieaug. Viņi izmantoja arī savu datu bāzi, kurā ir tūkstošiem automašīnu vēstures atskaišu, lai izpētītu statistiku par šiem konkrētajiem modeļiem. Šeit uzskaitīti desmit automobiļi, kuru vērtībai ir potenciāls nākotnē palielināties:

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Alfa Romeo dizaina speciālisti, kas allaž cienījuši drosmīgus un neparastus risinājumus, vēlreiz apstiprināja savu pieeju dizainam ar Alfa Romeo GTV.

Līdzīgi kā lielākā daļa tā laika kupeju, arī “Alfa Romeo GTV” bija pieejams ar četru vai sešu cilindru benzīna dzinēju. Lai gan viņu četrcilindru motora modelis ir ticis raksturots kā ļoti dinamisks, visvērtīgākā GTV versija ir tā, kas aprīkota ar lielisko sešcilindru dzinēju.

Motors, kas ir kļuva par trumpi Alfa Romeo rokās, ir galvenais elements, kas rada ievērojamu Alfa Romeo GTV cenu kāpumu. Lai gan, tāpat kā lielākajai daļai itāļu automobiļu, to vērtība neaug tādā pašā tempā kā vācu automobiļiem, labāk uzturēto eksemplāru cena šodien tiek lēsta vairāk nekā EUR 30 000 apmērā.

Saskaņā ar carVertical transportlīdzekļu vēstures pārbaudēm 29% šo automašīnu bijuši dažādi defekti, kas varētu ietekmēt šo auto tehnisko stāvokli.

Audi V8 (1988 - 1993)

Tieši Audi A8 jaunāko laiku vēsturē ir pazīstams kā zīmola tehniskās un inženieru domas virsotne. Tomēr, pirms salonos parādījās Audi A8, kompānijas flagmanis bija Audi V8.

Elegantais sedans bija pieejams tikai ar V8 dzinēju, un tas tolaik būtiski izcēla šāda tipa auto. Dažiem no jaudīgākajiem modeļiem bija arī manuālā sešu ātrumu pārnesumkārba.

Audi V8
Audi V8 Foto: Audi

Audi V8 nav tik satriecošs kā BMW 7. sērija vai tik prestižs kā Mercedes-Benz S-klase, taču tas ir nozīmīgs citu iemeslu dēļ.

Audi V8 palīdzēja izveidot Audi par to, kas tas ir šodien - tiešais gan BMW, gan Mercedes-Benz sāncensis.

Turklāt Audi V8 ir krietni retāks par citiem līdzīgajiem, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka luksusa sedana vērtība ir sākusi pieaugt.

Saskaņā ar transportlīdzekļu vēstures atskaitēm 9% no pārbaudītajiem modeļiem uzrādīja kļūdu, bet 18% - sagrozītu nobraukumu.

BMW 540i (1992 - 1996)

Gadu desmitiem 5. sērija ir bijusi premium sedanu klases priekšgalā. E34 paaudzei joprojām izdodas turēties uz zelta vidusceļa starp ievērojami vecāku un dārgāku E28 un E39, kas joprojām piedzīvo pusmūža krīzi.

Astoņcilindru variants bija pieejams tikai dažus gadus, kā rezultātā Eiropā un Amerikas Savienotajās Valstīs tas ir ievērojami retāks un ne tik bieži sastopams kā BMW M5.

Turklāt V8 dzinēja jauda ir ļoti līdzīga BMW M5 dzinēja jaudai.

BMW 5. sērija (E34)
BMW 5. sērija (E34) Foto: BMW

Vispatīkamākais šī modeļa aspekts ir cena. Kamēr BMW M5 vērtība jau ir "aizgājusi kosmosā", 540i ir daudz lētāks. Bet izskatās, ka tas neturpināsies ilgi.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Jaguar XK8, kas parādījās deviņdesmitajos gados, nāca kā kupeja vai kabriolets. Tas piedāvāja dažādas dzinēja jaudas un komforta iespējas, lai apmierinātu lielāko daļu XK īpašnieku.

Jaguar XK8 bija viens no pirmajiem patiesi modernajiem jaguāriem, kas pacēla kvalitātes, tehnoloģiju un atlikušās vērtības latiņu augstākā līmenī.

Par labi uzturētu un labi aprūpētu eksemplāru jābūt gataviem tērēt vismaz 15 000 līdz 20 000 eiro.

Jaguar XK8
Jaguar XK8 Foto: Jaguar

Tai pašā laikā Jaguar XK-R, ko meklē daudzi autobūves entuziasti, ir vēl dārgāks.

Tomēr saskaņā ar transportlīdzekļu vēstures pārbaudēm 29% šī modeļa automobiļu bija trūkumi un 18% bija sagrozīts nobraukums.

Land Rover Defender (Series I, Series II)

Land Rover nekad nav slēpis faktu, ka pirmās Defender paaudzes auto bija paredzēti kā daudzfunkcionāls, praktisks pirkums tiem, kas rosās fermās.

Tā vienkāršā konstrukcija un spēja pārvarēt visus iespējamos šķēršļus ir nodrošinājusi Land Rover Defender ļoti spējīga visurgājēja statusu.

Vinstons Čērčils un Land Rover Defender
Vinstons Čērčils un Land Rover Defender Foto: Land Rover

Šodien I un II sērijas automobiļu vērtība varētu daudzus pārsteigt. Piemēram, apvidnieks, kas ir piedzīvojis labākus laikus, ir cenā no 10 000 līdz 15 000 eiro, bet

tie, kas ir atjaunoti vai kam ir minimāls nolietojums, bieži vien pārsniedz 30 000 eiro.

Transportlīdzekļu vēstures dati liecina, ka 15% oriģinālo pirmās un otrās paaudzes Defender bija problēmas, savukārt 2% bija viltots nobraukums.

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

Mercedes-Benz ir palaidis uz ceļa vairāk nekā divus miljonus W124 salīdzinoši ilgā ražošanas laikā. Daži beiguši savu dzīvi metāllūžņu savākšanas punktā, bet citi joprojām izrāda dzīvības pazīmes. Rūpīgi uzturētie modeļi ir veselu bagātību vērti.

Mercedes-Benz E 500 Limited (W124)
Mercedes-Benz E 500 Limited (W124) Foto: Mercedes-Benz

Visvērtīgākie W124 bija 500E vai E500 (atkarībā no izgatavošanas gada). Tomēr dažus pakāpienus zemāk esošie

E300, E320 un E420 var kļūt par naudas mašīnām, par ko cīnīsies daudzi kolekcionāri.

Automašīnu vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 14% šo automašīnu bijuši dažādi defekti, savukārt 5% bijuši viltoti nobraukumi.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

Volvo Ahilleja papēdis vienmēr ir bijis Saab. Šeit prioritāte bijusi pasažieru drošībai, bet vienlaikus arī šarms un jauda no izciliem turbopūtes dzinējiem.

Saab 9000 CS Aero ir vairāk nekā vienkārši vidēja izmēra salons. Tas tika ieviests salīdzinoši vēlu ražošanas procesā un tika uzskatīts par Saab 9000 sērijas spožāko zvaigzni tieši tā pēdējā izgatavošanas gadā. Tas bija kā trekns punkts, kas iezīmē teikuma beigas vai stāstu šajā konkrētajā gadījumā.

Saab 9000 Aero 2.3 Turbo
Saab 9000 Aero 2.3 Turbo Foto: Public Domain

Saab 9000 CS Aero mūsdienās ir diezgan rets automobilis. Lai gan Saab nav atklājis, cik daudzi ir tikuši saražoti, šis konkrētais modelis var būt pamatīgs ieguldījums.

Vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 8% šo auto bija lielāki vai mazāki defekti.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

Toyota vienmēr liek savām automašīnām un to īpašniekiem runāt, un līdz pat šai dienai viņi ir vienisprātis, sakot, ka Toyota Land Cruiser ir viens no labākajiem apvidus auto pasaulē.

Lai gan diviem modeļiem ir vienāds nosaukums, tiem ir vairāk tehnisku un tehnoloģisku atšķirību, nekā jūs varētu iedomāties. J80 spēj apvienot tiešu vienkāršību ar ikdienas praktiskumu, savukārt J100 bija ievērojami greznāks, paredzēts garākiem braucieniem, bet ne mazāk talantīgs, ja nācās izrakties no dubļaina grāvja.

Toyota Land Cruiser J80
Toyota Land Cruiser J80 Foto: Wikimedia Commons/Public Domain

Plašs aizraujošu funkciju klāsts tagad ļauj J80 un J100 SUV īpašniekiem baudīt ārkārtīgi augstu atlikušo vērtību.

Pat eksemplāri, kas ir redzējuši lielāko daļu pasaules raupjāko un attālāko nostūru, var var maksāt 40 000 eiro.

Auto vēstures pārbaudēs 36% bija konstatēti defekti un 8% bija viltots nobraukums.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

Volkswagen pēdējo gadu desmitu laikā ir devis cilvēkiem atšķirīgu, bet ne vienmēr slavējamu transportlīdzekļu virpuli. Volkswagen Corrado VR6 varētu būt izņēmums.

Neparasts izskats, izcils dzinējs un slavējama, līdzsvarota balstiekārta liek aizdomāties, kāpēc tik maz cilvēku pirkuši šo automašīnu deviņdesmito gadu sākumā.

Volkswagen Corrado tolaik nebija tik populārs kā Opel Calibra, taču šodien tas uzskatāms par priekšrocību.

Volkswagen Corrado
Volkswagen Corrado Foto: Volkswagen

Sešcilindru versijas vērtība pēdējos gados ir sākusi būtiski pieaugt, un paredzams, ka šī tendence turpināsies.

14% Volkswagen Corrado bijuši defekti un 5% bijis viltots nobraukums.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Astoņdesmitajos gados Volvo 740 Turbo bija pierādījums tam, ka tēta (vai mammas) žāvas uzdzenošais auto var būt tikpat ņiprs kā Porsche 924.

Volvo 740 Turbo elastīgums un spēja apvienot praktiskumu ar aizraujošu piedzīvojumu padara to par izcilu piemēru automobilim, kura vērtība pieaug. Paredzams, ka tas turpināsies, jo īpaši tuvākajos gados.

Volvo 740 Turbo
Volvo 740 Turbo Foto: Volvo

Vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 33% Volvo 740 Turbo bija defekti un 8% bija viltoti nobraukumi.

Kopsavilkums

Investīcija transportlīdzekļos joprojām ir koncepts, ko ne visi saprot. Dažiem tas var izskatīties pārāk riskanti, bet ar atbilstošām zināšanām par auto ir iespējams nodrošināt pieklājīgu atdevi salīdzinoši īsā laikā.

Uz augšu