Pēdējā gada laikā divām trešdaļām rīdzinieku vismaz daļēji mainījušies pārvietošanās paradumi, izskanēja šodien notikušajā diskusijā "Mobilitāte Rīgā: Ko varam labāk?".
Kopš pandēmijas sākuma 22% rīdzinieku biežāk pārvietojas kājām (1)
Atsaucoties uz pētījumu kompānijas "SKDS" aptaujas datiem, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika, 22% aptaujāto kopš pandēmijas sākuma biežāk pārvietojas kājām, 9% biežāk brauc ar velosipēdu, 1,3% biežāk izmanto elektrisko skrejriteni un citus koplietošanas pārvietošanās veidus.
20% rīdzinieku biežāk izvēlas braukt ar privāto auto, kamēr 27% kopumā pandēmijas laikā pilsētā pārvietojas retāk. Savukārt 35% rīdzinieku Covid-19 pandēmija pārvietošanās paradumus nav ietekmējusi.
Kā diskusijā norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, tuvāko gadu svarīgākie departamenta uzdevumi ir saistīti ar tiltu un pārvadu atjaunošanu, tai skaitā Vanšu tilta, VEF tilta, Zemitāna pārvada un satiksmes pārvada pār dzelzceļu Zemgala gatvē rekonstrukciju.
"Jau šoruden ir plānots izsludināt iepirkumus minēto tiltu un pārvadu būvprojektu izstrādei, kā arī no lielajiem darbiem turpināsies Skultes [dzelzceļa līnijas] pārvada būvniecība un Austrumu maģistrāles gan 1., gan 2. kārta, kas ievērojami atvieglos pārvietošanos pilsētā," norāda Vaivods.
Latvijas Mobilitātes asociācijas valdes loceklis Kārlis Ķezberis skaidroja, ka pandēmijas laikā ievērojami pieaudzis elektrisko skrejriteņu un citu mikromobilitātes rīku lietotāju skaits, aktualizējot jautājumus par skrejriteņu regulējumu, drošību un palēninātā ātruma zonām pilsētā.
"Mikromobilitātes rīku potenciāls Rīgā joprojām ir ļoti liels, jo vēl pirms diviem gadiem elektrisko skrejriteņu Rīgā bija ļoti maz, tomēr Covid-19 periodā tie aizvien biežāk kļuva par alternatīvu citiem pārvietošanās veidiem. Lai arī šobrīd dati rāda, ka mikromobilitātes rīkus kopumā vairāk izmanto gados jaunāki cilvēki, tomēr mēs virzāmies uz to, lai ar tiem droši varētu pārvietoties ikviens Rīgas iedzīvotājs visā pilsētas teritorijā," norādīja Ķezberis.
Situācijā, kad rīdziniekiem pilsētā jāveic salīdzinoši neliels attālums - līdz diviem kilometriem, vairāk nekā puse jeb 58% pamatā izvēlas iet kājām, 17% izmanto sabiedrisko transportu, 16% brauc ar vieglo auto, bet nedaudz vairāk nekā 5% brauc ar velosipēdu vai izmanto kādu no mikromobilitātes rīkiem, liecina "SKDS" aptaujas dati.