Pandēmijas ietekmē dažu mēnešu laikā tika sasniegts tāds e-komercijas apjoms, kuru līdz tam prognozēja sasniegt tikai ap 2026. gadu. Interneta piedāvātos risinājumus veiksmīgi savā labā izmantoja gan tie uzņēmumi, no kuriem preču pārdošana internetā bija gaidīta, gan lielie ražotāji, kas līdz šim preces izplatīja tikai lielveikalos.
Izveidojot savus internetveikalus, piemēram, “Food Union” un “Liepkalni” varēja ne tikai kompensēt pircēju plūsmas samazināšanos, bet arī audzēt pārdoto produktu apjomu. Attālināto tirgošanos izmantoja arī mazie tirgotāji, piemēram, lauksaimniecības produktu audzētāji un pārstrādātāji, kas līdz šim tirgojās mazajos tirdziņos un citās vietām/svētkiem piesaistītās lokācijās.
Liela daļa uzņēmēju ir sapratuši, ka internets un digitālie rīki var pievienot reālu vērtību viņu uzņēmumam un palielināt pārdošanas apjomus. Tomēr patērētāju pieaugošās prasības uzliek arī ievērojamu spiedienu, lai izveidotais internetveikals būtu teju ideāls, jo e-veikalu skaits ir liels un, ja iepirkšanās pieredze nav patīkama, vienmēr var doties citur un pamest digitālo iepirkumu grozu.
Tirgotāji neapjauš, cik ļoti svarīgs ir katrs solis e-veikalā, un daži papildu peles klikšķi var būt izšķiroši. Viena no svarīgākajām lietām ir apmaksas veikšanas pieredze – cik soļi ir apmaksas veikšanai? Ar kādām maksājumu kartēm / internetbankām iespējams norēķināties? Cik drošs maksājumiem ir e-veikals?
Ko pārdošanai internetā nodrošina bankas?
Pozitīvā ziņa ir, ka pareizo maksājumu pieņemšanas risinājumu palīdzēs izvēlēties banka. Visbiežāk sastopamie e-komercijas risinājumi ir karšu maksājumi un "MultiLink" jeb internetbanku tiešsaistes maksājumi. Karšu maksājumi ir pirkuma apmaksa, ievadot kartes numuru, klienta vārdu, derīguma termiņu un CCV kodu, savukārt "MultiLink" internetbanku maksājumi ļauj lielāko Baltijas banku klientiem samaksāt no savas bankas konta, izmantojot internetbanku vai mobilo lietotni.