- Daļai mācīties vieglāk, citiem neiespējami
- Aug atšķirības skolu kvalitātē
- Klātienes konsultācijas – ne visur un ar kavēšanos
- Varēja arī citādi
- Vai šogad būs labāk?
Kad vasarā parādījās attālināto mācību centralizēto eksāmenu rezultāti, uz papīra izskatījās, ka sekmes nekrītas. Taču skolās saka, ka viegli bija labākajiem, vājākie atkrita vēl vairāk un vēl vairāk pieaugušas atšķirības mācību kvalitātē.
Astotklasniekam Kristapam* motivācija pazuda šā gada sākumā. Kad pandēmijas dēļ skolas 2020. gada pavasarī aizvēra pirmoreiz, puisis vēl kaut cik centās, ļāva vecākiem palīdzēt. Rudenī, kad tas notika otrreiz, strauji kļuva sliktāk. Pirms tam Kristaps mācījās viduvēji, bet pavasarī draudēja nesekmība gandrīz visos priekšmetos.
“Nespēja pie datora noturēt uzmanību. Visu laiku teica, ka nenormāli garlaicīgi, ka nevar izturēt. Pilda pārbaudes darbu, kaut ko nesaprot, atslēdzas, aiziet prom. Neceļ telefonu,” saka viņa mamma Anna. Kristaps sarunai nepiekrīt. Attālinātais gads arī iedragājis attiecības ar vecākiem, puisis ir noslēdzies, palīdzību no malas pieņemt nevēlas.
Anna notikušajā vaino gan valdības lēmumu turēt skolas ciet tik ilgi (divus un tad vēl nepārtraukti septiņus mēnešus, kā bija stipri ilgāk nekā vairumā ES valstu), gan Ziepniekkalna vidusskolas nesagatavotību: “Mājās četrās sienās ar datoru un, e-klasē tikai ieraugot divnieku bez jebkādas atgriezeniskās saites, viņam nekāda motivācija neparādījās darīt tā, lai nākamreiz šī divnieka vairs nav.”
Daļai mācīties vieglāk, citiem neiespējami