Pandēmijas laikā aktīvāk iepērkamies internetā un biežāk izmantojam sociālos tīklus, kur uzzinām par dažādām precēm. Ko tas nozīmē uzņēmējiem? Vairāk par tendencēm e-komercijā un patērētāju paradumos intervijā portālam TVNET stāstīja "Httpool" globālo klientu panākumu direktors Māris Naglis.
- Kāda situācija pašlaik ir tiešsaistes iepirkšanās jomā? Vai ir vērojama tendence, ka cilvēki dodas uz fizisko veikalu, lai preci aptaustītu un apskatītu, bet vēlāk to iegādājas attālināti?
- Jau pirms pandēmijas bija ļoti aplams priekšstats par to, kā cilvēki uzvedas. Jau 2018.-19. gadā daudzi lielie tirgotāji uztraucās par to, ka cilvēks atnāks uz veikalu, apskatīs veļasmašīnu, vēlāk aizies mājās un iegādāsies to internetā par lētāku cenu. Patiesībā tas ir mīts.
Ar lielajām precēm vienmēr ir bijis tā, ka cilvēks fiziski grib šo preci nopirkt. Tam ir daudz psiholoģiski aspekti, bet principā, ja skatāmies uz ROPO un citiem datiem, Latvijā 2019. gadā bija ļoti liela cilvēku grupa, kas meklēja preces tīmeklī, taču lielo preci devās iegādāties uz klātienes veikaliem. Cilvēkiem tomēr vajadzēja to sajūtu – redzēt preci pirms tās nopirkšanas.
Tomēr šobrīd tas mazliet ir salūzis. Cilvēki ir pārkāpuši savas robežas e-komercijā, vairāk ļaujot attīstīties DTC sektoram, izņemot lielo un sensitīvo preču segmentā, kam var pieskaitīt arī apģērbus un apavus. Gara auguma cilvēkiem ir vieglāk preces iegādāties pie tiem tirgotājiem, pie kuriem jau ir pirkts iepriekš un ir pārliecība par izmēriem. Tas bija šis sensitīvais faktors un robeža, ko šobrīd cilvēki jau ir pārkāpuši.