Porsche pirmais masveidā ražotais elektriskais automobilis Taycan dienas gaismu ieraudzīja jau diezgan sen, 2019. gadā. Kopš tā laika tas mediju virsrakstos pagozējies gan ar dažādiem rekordiem, gan spriganā auto lietotāju muļķīgiem izgājieniem, bet pērn arī tāpēc, ka kļuva par Igaunijas Gada auto 2021. Modelis starp mums ir jau divus gadus, taču līdz šim bija veiksmīgi no manis izvairījies. Bet tad pirms kāda laika man palaimējās Taycan un tā praktisko versiju Cross Turismo noķert Čehijā.
Ja pavēro auto tirgus tendences, kas atspoguļo ne tikai Eiropas Komisijas ilgtermiņa uzstādījumus kaitīgo izmešu jomā, bet arī paradumu maiņu parasto autobraucēju rindās, redzams, ka elektriskie auto aizvien stabilāk iekaro savu vietu Latvijas autoparkā. Turklāt no Auto Asociācijas statistikas datiem redzams, ka
pircējus, kuriem raksturīga jaunāko tehnoloģiju pirmatklājēju un īstenu pionieru daba, elektromobiļiem raksturīgākās blaknes itin nemaz nebaida.
Ne uzlādes jautājumi, ne nobraucamais attālums ar vienu uzlādi, ne arī cena daudzus neattur jau tagad izvēlēties automobili no kategorijas, kam tuvāko aptuveni desmit gadu laikā paredzēts kļūt par galveno jauno auto tirgus virzītāju. Ja tā nebūtu, tad Porsche Taycan šogad neierindotos starp pirktākajiem elektromobiļiem Latvijas jauno auto topā, kur tas nokļuvis, pat spītējot salīdzinoši augstajai cenai. Lai gan lētākajā izpildījumā ar vienu elektromotoru un klasisko piedziņu modelis maksā pie 90 tūkstošiem eiro, Auto Asociācijas datu tabulā Taycan tāpat ir augšgalā krietni priekšā citiem elektromobiļiem. Statistikā nav atsevišķi izdalīts, cik eksemplāros kura no modeļa versijām ir pārdota, tāpēc nav zināms, vai kāds ir ļāvies ekstrēmākā un visdārākā Taycan Turbo S 761 zirgspēka valdzinājumam un spējai paātrināties līdz 100 km/h mazāk nekā 3 sekundēs.