Jaunas automašīnas iegāde ir ģimenes lieta. Citreiz pastrīdamies, bet beigās jau nopērkam pareizo automašīnu. Jaunākajā raidījuma TV Auto ziņas epizodē ņemsim divus gandrīz vienādus Subaru XV ar dažādiem motoriem un dosimies uz Mazsalacu skaidrot, vai viena modeļa ietvaros starp diviem auto var pastāvēt vērā ņemamas atšķirības.
Divi gandrīz vienādi Subaru vienā testā. Vai starp tiem ir jūtamas atšķirības?
Lai to noskaidrotu, TV Auto ziņām palīgos nāks Sandra Siņicina, kas ikdienā ir tirdzniecības vadītāja lielā pārtikas ražošanas uzņēmumā. Šodien Sandrai nāksies izkāpt no dienesta "golfa" un iejusties testa braucējas lomā. Un tā viņai padodas ļoti labi.
Kas Sandrai sakāms par pelēko XV, kas ir lētākais ne tikai starp šīs modeļu saimes automobiļiem, bet lētākais Subaru vispār?
"Ļoti vienkāršs salons man kā klasikas cienītājai, nevajag būt pārgudram ar pogām un papildu funkcijām. Ja man vajag pagrozīt temperatūru, nav jānovērš uzmanība no ceļa. Tas man ir svarīgi, un es jūtos droši," - tā Sandra.
XV ir 1,6 litru dzinējs, variators un pastāvīga pilnpiedziņa. Core komplektācijā tāds Subaru maksā 22 990 eiro. Mazāk nekā vairums jaunāko kompakto krosoveru ar tikai diviem velkošajiem riteņiem.
Otrs testā izmantotais XV ir kārdinoši sarkans, un tā saturu nodod gan uzraksti, gan standarta LED gaismas, gan lielāks ekrāns panelī. Ja neko no tā nepamana, tad kurš gan pateiks, ka te ir par 40 zirgspēkiem vairāk, motora tilpums ir 2 litri, turklāt tas vēl ir hibrīds? Tāds Subaru XV maksā 29 900 eiro, tātad veselus septiņus tūkstošu vairāk nekā pelēkais. Pārsēžoties no viena otrā, graujoša atšķirība gan nav manāma.
"Man patīk, ka nav aklās zonas, Subaru tur ir viennozīmīgi priekšā," vērtē Sandra Siņicina, un viņai piekrīt arī tēvs, kādreizējais Mazsalacas vidusskolas direktors Mihails Siņicins.
Viņš ikdienā pārvietojas ar Latvijas second hand auto tirgus klasiku Volvo V70, un par XV saka: "Pa zemesceļu jūt priekšrocības, salīdzinot ar manu mašīnu. Nejūt bedres un grambas, motors kluss, brīžiem liekas, vai nav atslēdzies."
Vispār jau tas nebūtu pārsteigums, jo pie zemas slodzes e-boxer iztiek ar to elektrības mazumiņu, kas uzkrājies gaitas baterijā.
Vairāk par divu līdzīgu, bet tomēr atšķirīgu Subaru XV salīdzinājuma rezultātiem uzzināsi pievienotajā TV Auto ziņu sižetā.