Rotācijas aplis - vieta, kur nemākulīgi autobraucēji rada sastrēgumus (28)

Lubānas ielas rotācijas aplis
Lubānas ielas rotācijas aplis Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Rotācijas aplis ir ceļu satiksmes risinājums, kura galvenais uzdevums ir sadalīt automobiļu plūsmu un padarīt to vienmērīgāku. Diemžēl liela daļa autobraucēju aizvien neprot vai negrib saprast, kā jābrauc rotācijas aplī, un ar savu rīcību rada sastrēgumus.

Galvaspilsētā ir vairāki satiksmes rotācijas apļi, no kuriem lielākie ir Mūkusalas ielas aplis zem Salu tilta, Slāvu aplis pie Dienvidu tilta un Lubānas ielas aplis vietā, kur satiekas Juglas, Deglava un Lubānas ielas.

TV3 raidījums Bez Tabu šoreiz uzmanību veltīja tā dēvētajam Sievasmātes aplim Lubānas ielā, darba dienas vidū to novērojot ar bezpilota lidaparātu. Uzņemtajos video kadros skaidri redzams, ka kuplā skaitā ir tie autobraucēji, kuri sev vien zināmu iemeslu dēļ teju visu apļa perimetru nobrauc pa ārējo joslu, traucējot aplī iebraukt automobiļiem no pienākošajām ielām. Rezultāts ir sastrēgumi, kas šajās vietās ir ikdienas parādība. 

Lubānas ielas rotācijas aplis
Lubānas ielas rotācijas aplis Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Aptaujātie autovadītāji nemaz neslēpj, ka bieži visapkārt aplim brauc pa ārējo joslu.

Piemēram, autovadītājs Krists saka, ka tā dara, jo nav pieradis braukt citās joslās. Grigorijs savukārt norāda, ka vispirms iebrauc pirmajā joslā un tad jau atkarībā no apstākļiem rīkojas tālāk.

"Presto" autoskolas pasniedzējs Zigmārs Jansons tikmēr norāda, ka liela daļa šoferīšu autovadītāja apliecību ieguva laikā, kad vēl nebija tik daudz satiksmes dalībnieku. Un tas noved pie apļos redzamā. Pēc viņa teiktā, autovadītājiem būtu braukšana jāorganizē tā, lai viņu rīcība liecinātu, ka viņi zina, kurp brauc un kurā izbrauktuvē gribēs izbraukt. Ja tā būs pirmā, tad pastāvēs ar visiem sastrēgumā un aplī uz īsu brīdi iebrauks pirmajā joslā. Ja tā būs otrā vai trešā, tad aplī iebrauks pa kreiso joslu un uzreiz iekārtosies kādā no iekšējām joslām.

Uz augšu