Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms teic, ka galvenais šķērslis, kas liedz vietējiem ražotājiem iekļūt Rimi sortimentā, ir laušanās slēgtās durvīs, mēģinot piedāvāt vēl vienu produktu, kam ir jau simtiem analogu: vēl vienu desu, vēl vienu ūdens veidu utt.
“Skaidrs, ka radīt inovatīvu produktu vai izaudzēt bioloģisku ābolu nav viegli, taču tieši to sagaida pircēji.
Arī kvalitātes prasības ir augstas, bet, ja ir lieliska ideja, mūsu speciālisti palīdzēs to sakārtot. Nu jau iecienītie zīmoli "Rūdolfs" un "Avenei" fantastiskus produktus radījuši savās mājas virtuvēs un kopā ar Rimi speciālistiem tos pozicionējuši tirgū. Viegli tas nav, taču var dot labu atspēriena platformu – piemēram, "Karavela" zivju konservi šobrīd ir nopērkami Rimi mātes kompānijas ICA veikalos Zviedrijā,” saka Milans Blūms.
Pircēju uzdevums – atbalstīt mazos ražotājus
Lai veicinātu to, ka Latvijas pircējiem lielveikalos ir pieejams arvien plašāks vietējā ražojuma produktu klāsts, turklāt no dažādiem segmentiem, ne tikai no lielražotāju piedāvājuma, ir jāskaidro patērētājiem, kāpēc ir svarīgi izvēlēties Latvijā ražotu pārtiku, izglītojot pircējus, akcentē I. Šure. Viņas ieskatā
pircējiem ir regulāri jāatgādina zināmas, bet aizmirstas lietas, piemēram, ka latvisks nosaukums un zīmējums uz iepakojuma nebūt nenozīmē, ka tas ir Latvijas produkts.
Ir jāizstrādā kvalitatīvas reklāmas un informāciju par vietējo produkciju, tās nozīmi – tas ir veids, kā veicināt pircēju patriotismu un lojalitāti. Un, protams, arī lielveikaliem ir šīs iespējas, kas arī tiek izmantotas, - rīkojot kampaņas, pievēršot pircēju uzmanību tieši vietējai produkcijai, izceļot to veikalu plauktos.