Škodas lielākajam krosoveram Kodiaq šogad veikta neliela kosmētiskā operācija, kā rezultātā braucošais Aļaskas lācis ticis pie modernākiem, šaurākiem un, ko tur slēpt, arī dusmīgākiem lukturiem. Mazliet retušēti arī bamperi, reste un aizmugurējie lukturi. Dažkārt, lai panāktu lielu efektu, pietiek ar mazumiņu.
"Aļaskas lācis" veicis kosmētisko operāciju (2)
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Kodiaq Sportline vienmēr ir sportisks, izskatīgs un "garšīgs". Lai saprastu, kas ir uzlabots, jāliek blakus vecais un jaunais Kodiaq. Cik esmu sapratis, interjerā galvenais estētiskais uzlabojums ir vīle paneļa augšā. Bez tās varētu iztikt, taču tāda detaļa padara mašīnu augstvērtīgāku un pietuvina premiumam."
Kodiaq Sportline ar mazāko motoru un divsajūgu pārnesumkārbu maksā ap 34 000 eiro, kamēr tāds pats bāzes modelis sākas jau ap 28 000. Atšķirība ir ievērojama, bet ir arī pievienotā vērtība.
Normunds Avotiņš: "Jā, Kodiaq Sportiline ir ne vien patīkami atrasties, bet arī patīkami braukt. Tas attiecas gan uz riteņu izmēru, gan uz to, kā izskatās salons. Ko vērti vien jau ir sporta sēdekļi ar viengabala atzveltnēm. Citām Kodiaq versijām kopš feislifta iespējams pasūtināt mugurai tīkamus ergonomiskos sēdekļus. Virtuālais mērskalu panelis izmēros sacenšas ar centrālo displeju."
Firmīgi, ka Kodiaq pietiek ar 1,5 benzīna motoru, it sevišķi, braucot vienatnē. No otras puses, kurš gan pirks tik lielu automašīnu, ja visu laiku brauks viens pats? Ja mēs mašīnā būtu septiņi, tad vienubrīd piezagtos doma, ka varbūt tomēr vajadzēja ņemt lielāku motoru.
Tāda iespēja, protams, ir. Divlitru benzīna dzinējs ar 190 zirgspēkiem uzreiz savienots ar visu riteņu piedziņu, tāpat kā 200 ZS dīzelis. Bet tāda paša tilpuma 150 ZS dīzeļdzinēju Škoda ražos arī kombinācijā ar tikai priekšējo piedziņu.
Izvēloties jāvērtē ne tikai konkrētās modifikācijas pieejamība, bet arī jāizsver prioritātes. Pa vieglu bezceļu Kodiaq var braukt arī bez 4x4.
Normunds Avotiņš: "Arī ar Sportline var braukt pa mežu. Tikai jāuzmanās no saknēm un dziļām bedrēm. Izvēle par labu 1,5 dzinējam jūtami pazemina jau tā adekvāto Škoda Kodiaq cenas slieksni. Ja motors tomēr šķiet par kūtru, varbūt līdz sporta režīms?"
Tieši šajā kombinācijā ar 1,5 litru motoru sporta režīms noder tad, ja šķiet, ka kārba pārāk ilgi turas augstākajos pārnesumos. Kā zināms, Volkswagen grupas divsajūgi jau izsenis ieprogrammēti tā darīt, lai taupītu degvielu. Šis Kodiaq arī neēd vairāk par 8 litriem. Adaptīvā braukšanas programma ļauj braukt vēl taupīgāk vai, gluži otrādi, iesvelt prāvajā korpusā vairāk degsmes. Kas nu kuram svarīgāk.
Normunds Avotiņš: "Tas Kodiaq tomēr ir liels automobilis. Tā ir liela piecvietīga automašīna, kas vajadzības gadījumā var būt arī septiņvietīga. Bagāžniekā ir vieta 2 sēdekļiem, mazajam rezerves ritenim un bagāžnieka pārsegam."
Kopā ar ekskluzīvajiem Laurin & Klement un RS variantiem Škoda Kodiaq nu jau ir sešas aprīkojuma pakāpes un versijas. Katrai gaumei un budžetam.
Verdikts
Nebūtu tās ķezas ar pusvadītājiem, Škoda Kodiaq feisliftu izķertu kā karstus pīrādziņus. Automašīna labi izskatās, brīnišķīgi brauc. Atliek vien pārlaist šos dīvainos laikus, kad mikroviļņu krāsnis atņem maizi autoražotājiem. Pēc tam ikviens varēs tikt pie tāda Škoda Kodiaq, kādu izsapņojis.
Škoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI DSG
+ prasmīgi atsvaidzināts izskats
+ augstvērtīgs salons
+ izkoptas gaitas īpašības
- DSG dažkārt kavē
- vidēja dinamika
- ilga piegāde
Tehnika
Dzinējs: 1498 ccm, R4 turbo
Jauda: 150
Paātrinājums: 9,8
Patēriņš: 7,6
CO2: 172
Cena: no 34 100 eiro