Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT) pētnieku veiktais pētījums liecina, ka autonomās braukšanas sistēmas un jo īpaši Tesla Autopilot veicina sliktāku autobraucēju rašanos.
Šajā pētījumā tika analizēti 290 gadījumi, kad autovadītāji atslēdza autopilotu un pārgāja uz transportlīdzekļa manuālu vadību. Tika secināts, ka autopilota darbības laikā autovadītāji ilgāk novērsa skatienu no ceļa.
Nacionālā lielceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) saka, ka autovadītājiem nevajadzētu novērst acis no ceļa uz laika sprīdi, kas ir ilgāks par divām sekundēm. Tomēr pētījums apliecināja, ka braukšana ar vadītāja skatienu telefonā, uz pasažieri vai radiostaciju skalu dažkārt pat pārsniedza piecas sekundes.
Jāteic gan, ka tas nav pārsteigums, jo ar neskaitāmiem satiksmes negadījumiem pierādīts, ka daudzi cilvēki uzskata Tesla autopilota sistēmu par līdzekli, kā pašam atslēgties no stūrēšanas pienākumiem un uzticēt visu darbu mašīnai.
Autobraucējiem gan vajadzētu paturēt prātā, un arī Tesla uz to norāda Autopilot lietošanas instrukcijā, ka vadītājam vienmēr ir jābūt "kaujas gatavībā" reaģēt, ja rastos tāda vajadzība. Piemēram, kritiska nepieciešamība izvairīties no brieža, kurš pēkšņi izskrien uz ceļa.