Parīzes modes nedēļā franču modes nama "Givenchy" jaunākās pavasara/vasaras kolekcijas skatē vairākas modeles nēsāja kaklarotas, kas nepārprotami asociējas ar virvi, kuras galā ir cilpa. Vai atkal runa ir par pašnāvnieku simboliem, par ko jau pagājušā gadā Londonas modes nedēļā tika kritizēts zīmols "Burberry"?
Skandāls modes pasaulē. "Givenchy" liek domāt par pašnāvību?
Šis pārpratums atkārtojas jau otro gadu. Atgādinām, ka pagājušā gada Londonas modes nedēļā modes zīmols "Burberry" savā jaunākajā pavasara/vasaras modes skatē demonstrēja kādu apģērbu, kas sacēla viedokļu vētru sabiedrībā. Aprunātais kolekcijas apģērbs bija hūdijs ar kapuci, kuras auklas sasietas kā karātavu cilpa.
Toreiz modes zīmolu kritizēja viena no "Burberry" modelēm Liza Kenedija, kura arī pati piedalījās skatē. Instagram viņa raksta: "Pašnāvība nav mode!" "Neaizmirsīsim arī par šausminošo linčošanas vēsturi," viņa piebilda šajā ierakstā. "Kā kāds varēja to nepamanīt un domāt, ka ir pareizi tā darīt, jo īpaši kolekcijā, kas veltīta jauniešiem? Nemaz nerunājot par pieaugošajiem pašnāvību rādītājiem visā pasaulē." Liza sacīja, ka pēc šā tērpa ieraudzīšanas ir mēģinājusi iebilst jau ģērbtuvē, bet viņai lika uzrakstīt vēstuli.
Toreiz "Burberry" zīmola vadītājs Marko Gobeti (Marco Gobbetti) pauda "dziļu atvainošanos par radītajām ciešanām": "Tas bija neiejūtīgi un mēs kļūdījāmies." "Gobeti publiski sola šo atgadījumu pārdomāt, mācīties no tā un veikt visas nepieciešamās darbības, lai tas neatkārtotos," raksta BBC. Arī itāļu modes dizainers Rikardo Tisci (Riccardo Tisci) atvainojās: "Lai gan dizainu iedvesmojusi jūrniecības tēma, es saprotu, ka tas bija nepareizi."
Kā tad šoreiz ir ar "Ghivenchy" gadījumu? "Jūs domājat, ka nozare ir iemācījusies modelēm uz kakla nelikt lietas, kas līdzinās cilpām?" tiek jautāts modes Instagram kontā "Diet Prada". "Šī Givenchy kaklarota, kas tikko bija uz podiuma, ir bīstami tuvu tai pašai teritorijai. Patiešām liek aizdomāties, kā neviens to nepamanīja, bet diemžēl ... vēsture atkārtojas."
Māksliniece Kima Saira sociālajos tīklos raksta: "Kā tas varēja palikt nepamanīts, tai "ejot" caur vairākiem cilvēkiem pirms šīs skates, un visi uzskatīja, ka tas ir labi? Un arī - kāpēc es neesmu pārsteigta?"
Kaklarota bija daļa no "Givenchy" radošā direktora Metjū Viljamsa (Matthew Williams) pirmās klātienes skates, kopš viņš pagājušajā vasarā pievienojās luksusa zīmolam.
Pagaidām "Ghivenchy" komanda nav sniegusi komentāru par šīm kaklarotām.